Snart ny vecka och nya tag

Luckorna är nere.
Och köket ser ut som förväntat.
"Det som döljs i snö kommer upp i tö", heter det ju...
...och det är likadant med det som vanligtvis döljs bakom köksluckor, kan jag säga.
Före- och efterbilder kommer.
Va?
Nej, några avslöjande bilder från insidan av mina köksskåp kommer ikke på fråga!

Middag blev räkor med vitlöksbröd (eftersom alla och envar försett sig med allehanda rester utav köttfärspaj och lasagne hela dagen, tyckte jag att vi kunde ha en liten lätt och mysig plockanrättning).
Och så gjorde jag crepes med svampstuvning till mannen i alla ♥ dagspresent, eftersom det är något som han önskat sig länge.
Både gott och uppskattat. =)

Söndagsfilm blev den senaste Beck - "I stormens öga".
Den var bra, men väldigt mycket mindre "Beckig" än vad man är van vid.
Mycket mindre svensk oxå.
Gunvald hade nästan huvudrollen och honom gillar jag ju.
Vad jag inte gillade var att självaste Beck (Peter Haber) blev tillrättavisad av "en liten Säpo-snuppa".
I alla år har Beck nonchat och trotsat sina chefer och gått sin egen väg.
Nu blev han bannad av Säpo och framstod som ganska klen.
Å andra sidan var han ju sjuk, stackarn.
OK, jag medger att jag verkligen lever mig in i handlingen...haha...det ÄR bara film...
...men det är oxå självaste BECK vi snackar om (=en av Afrodites favoriter)!
Filmen var bra och den får helt klart godkänt betyg, med sina fyra av fem hjärtan...=)
♥ ♥ ♥ ♥
Till filmen intogs en styck liten ♥:e bakelse, som mannen köpt på sin "frullerunda".
Mmm, man kan inte bli annat än rund och go'! =)

Nu väntar sängen.
Och i morron väntar praktik för min del.
Utlovade foton dyker upp under morrondagen.

KRAM
&
SOV GOTT!
önskar

˙·٠•●♥

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag som hade hoppats på smaskiga avslöjanden!



Nåja, ha en bra måndag då...



Kram!

2010-02-15 @ 06:27:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Stattinskan

... fasen också ... Nu blev jag sugen på både crepes och räkor ... Kanske får det bli det till middag idag?

SVAR: Här har minsann halva dagen gått redan :-D Studsade upp kvart över fem serru ;-D Ha en härlig måndag ... om det nu är möjligt! Kram

2010-02-15 @ 06:35:03
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Happy

Vad härligt o mysigt ni verkar ha det i din familj. Och jag blir så nyfiken, skulle gärna kika in i ditt luckfria kök. På något sätt är det befriande att få se lite kaos hos andra, det gör att ens egna röra blir ok ler. Hoppas du får upp nya fina luckor snart :-)

2010-02-15 @ 10:40:08
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Låter som en HÄRLIG alla hjärtans dag!!!

2010-02-15 @ 12:42:40
Postat av: Therese

Nä va tråkigt o inte bjussa på lite snaskiga bilder ;o) men förstår dig fullt o fast, jag har vissa skrymslen själv här hemma jag helst inte visar folk, knappt mig själv.

Jag älskar också Beck-filmerna, å främst då Gunvald. Han e sååå skön.

kraaaam

2010-02-15 @ 18:15:53
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: ansepanse

jag som så gärna ville se hur du har det INNE i skåpen också :)

kramar

2010-02-15 @ 19:09:51
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0