Afton igen

Jo, så är det - idag är det trettondagsafton.
Det är en strid ström av olika aftnar i dessa tider och Afrodite har en tendens att bli lite förvirrad i dessa lägen.
Är det afton, är det måndag, tisdag eller kanske torsdag - ingen aning.
Men trettonafton är det idag - det vet jag (nu)!

Vi har just intagit vår måltid.
Idag blev det kycklingfilé med dijonsky á la Afrodite.
Med detta menas att ett recept ligger till grund för anrättningen men att sen har Afrodite gått lös lite hur som helst med olika kryddbyttor och annat. =)
Kan i alla fall meddela att det blev gott.
Familjen gillade det oxå.
Kan även meddela att, som så många andra gånger när jag lägger till och drar ifrån i recept och slutligen når ett resultat som är uppskattat, att jag aldrig riktigt har koll på vad jag la till och vad jag drog ifrån.
Resultatet av detta är att familjen aldrig blir bjuden på samma recept två gånger.
Ibland till deras besvikelse faktiskt.
Då kan de säga att "Det här kan vi väl ha fler gånger"?
Och jag svarar helt kort "Nä!"
De vet precis vad jag menar och vad som avses och tittar på mig med stora, ledsna ögon.
Nädå...inte riktigt, men nästan. =)

Just nu är jag skitnyfiken!
Jo, för alla andra i familjen VET vilken film som ska ses ikväll.
De har tisslat om det under hela middagen.
Skickat sms till varandra...utom till mig.
Hemlighetsfulla...
Hrmpf!
Så löjligt!

Tids nog, så får jag väl reda på det.
Och jag kan misstänka att de tror att jag kommer att uppskatta det.
Det tror jag med. =)
Återkommer med vidare rapport...=)

Kommentarer
Postat av: ansepanse

hahaha - jag känner igen mig, J brukar säga, det här var gott, det får vi göra fler gånger, men jag kommer ju sällan ihåg vad jag blandade med vad

ha det gôtt

2010-01-05 @ 19:23:09
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll gumzan,

Här är det också snurrigt. Ledigt vad är det? Alla dagar är väl arbetsdagar, eller? Så känns det just nu när man kämpar med årsbokslut. Ledigt får det bli efteråt någon gång. Samtidigt ska man väl inte klaga för till sommaren står vi utan jobb. Så jag försöker intala mig själv att det är JÄTTEKUL att jobba. Tyvärr protesterar både nissar och tomtar. hehe

Balkvällen blev lyckad även fast féenskapet inte dök upp utan man fick pynta sig själv. Blandat resultat hehe. Tomtarna fattar fortfarande inte vad Nissarna är ute efter. Tomtarna anser att de har jobbat färdigt och behöver vila ända till nästa jul. hehe

Hoppas filmen var bra!

Kramis

2010-01-05 @ 21:50:16
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: jess

Vad spännande med filmen!

Du måste skriva ner vad du tar för kryddor! Det är oerhört frusterande att äta något gott och fråga efter receptet och få svaret att det hittade jag på i stunden! :D Haha, alltså för sådana som mig som måste följa ett recept slaviskt! :D

2010-01-05 @ 22:10:47
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Znogge

En nyårsdag gjorde jag en köttgryta som var bara så god! Kommer tyvärr inte ihåg vad jag lade till eller tog bort. Tillfället gör kocken :-)



Hoppas det blir en bra film.



Kram!

2010-01-05 @ 22:12:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

å va spännande med filmen,hoppas du blev nöjd å vilken blev det?

må gott i kylan

2010-01-06 @ 10:20:04
URL: http://soffie69.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0