Godmorgon i stugorna!

Jag fick en liten förfrågan från den goa Stattinskan, som undrade om jag möjligtvis hade vänt på dygnet litegrann...och på det svarar jag bara...Hrmpf!
Har jag väl inte alls gjort!!??
Eller har jag det...??
Jo, du har nog rätt, Stattinskan!
Jag har nog det!
Dags för andra bullar!
På måndag...! =)

Igår var en hemsk dag.
Jag mådde verkligen skit!
Idag är en ny dag.
Idag finns inget kvar av gårdagen.
Känner mig som en ny människa!
Skönt när krassligheten gör såna kortvariga besök.
Kan vara Lumumban som gjorde susen, vem vet.

Ikväll är vi bortbjudna på middag.
Till svärmor.
Ska bli trevligt och brukar alltid vara fantastiskt gott.
Och så slipper ju jag att stå vid grytorna och pula.
Me like!

Lite verifierat och numera uppdaterat...:

Innan vi åker till Stora Staden är tanken att vi ska ta en liten tur i det vackra vintervädret.
(jo, så var tanken)
Här är så in i bombens kallt i Skåneland!
(och det är det fortfarande)
Och det vet ni ju alla vad Afrodite gillar kyla - not at all!
(kommer ALDRIG att ändra sig på den punkten!)
Dags att gå och klä på sig alltså...mycket kläder...med både långkallingar, vantar, halsduk och mössa...och lager på lager...alltså jag menar á la michelingubbe...!
Hua och brrr!

Här blev det ändringar i schemat må ni tro!

Afrodite började med att renbädda.
Medan hon gjorde detta virvlade husdjuren kring hennes ben!
HUA!
När sängarna var färdiga upptäckte hon att hela hemmet var nerlusat av dammråttorna!
Jakten startades och hemmet är numera mindre evakuerat av dessa husdjur.
Men bara till trivselnivå sådär.
Jo, för att i morron förstår ni...i morron, då kommer hela Afrodite-familjen att vara engagerade i projekt "städajulenut"!
Ingen kommer undan!
Och hej, vad sugen ska få arbeta!
Och råttorna ska jagas!
Och familjen få slita!
Moahahaha!

Nu - duschen! =)

Och hörrni - ha en fortsatt underbar fredag! =)

Friday Graphic #49

 

KRAM

från


Kommentarer
Postat av: Carina

Vi är lika varandra du och jag :)

Har vänt på dygnet- japp!

Gillar att slippa laga mat- japp!

Avskyr kyla- japp!

Michelingubbe vid kyla-japp!

Kramen

2010-01-08 @ 13:01:44
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hehe - ingen dum ide att engagera alla efter jakten på råttorna..

2010-01-08 @ 16:18:43
Postat av: Znogge

Så effektiv du blev plötsligt!



Ha en bra kväll nu.



Kram

2010-01-08 @ 17:50:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: fashionhaggan

det lilla projektet tvingade jag på barnen igår, alla hjälpte till utom mannen, men vi sparade toaletterna till honom, så dom får han allt göra imorgon. han slipper inte undan,

2010-01-08 @ 17:51:47
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: hugan

Goderafton i stugan! Jag trodde vi skulle på kalas...icke då :-D Men det går ju riktigt bra endå!

Skönt att bli bjuden på middag! På söndan blir det julutstädning här....hua--



STOR fredagskram på dej lilla Skånetroll ;)

2010-01-08 @ 19:08:24
Postat av: anne

Hela huset struntar jag i, men granen lyfter vi nog ut i morgon!

2010-01-08 @ 19:56:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: messan

Ja...det är verkligen kallt här. Just nu är det -20 gr.Gillar inte kyla...längtar redan tillbaks till värmen igen :).



Åka till stora staden låter spännande. Vad ska ni göra där? Nu när vi kom hem var det mysigt att laga mat igen efter alla restaurang besök.

Ha en fortsatt fin kväll!

Kramar

2010-01-08 @ 21:57:24
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Här åker julen oxå ut imorgon! Så det visslar om det!

2010-01-08 @ 22:03:14
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Ulla

Jag ska tänka på er imorgon när julen jagas ut hos er. Vår försvann i onsdags. Nu är det full fart mot våren!!!

2010-01-08 @ 23:24:12
URL: http://ulla67.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0