Julen körs ut!

Jag hatar verkligen att städa!
Jovisst, det är jätteskönt när man är färdig och allt är rent och fint...
MEN - vägen dit...??!!
Fy farao!

Numera är vi i alla fall två om saken.
Det var vi inte förr, då, när jag gillade att städa.
Nä, för då ville jag själv, så blev det på det sätt som jag var nöjd med.
Mannen har därmed aldrig varit tvingad och heller aldrig haft något intresse.

I takt med att mitt engagemang svalnade på städfronten, ökade mannens.
Och som han städar sen!
MYCKET noggrannare än jag!
Ni skulle sett honom idag alltså! =)
Han städar, dammar och fixar och donar i varje vrå.
Och vet ni vad?!
Han visslar när han gör det!
Han börjar på någon rad ur den gamla "Dover-Calais"-dängan...och går sedan över till...dansband?!
Vänta nu här...min man är hårdrock och punkfantast eller han är väl allätare (precis som jag), men om det är något vi ALDRIG lyssnar på, är det dansband!
Så gulligt när han svischar förbi med dammsugaren i högsta huj och visslar...

"Jasså, säger du det, du kan inte komma från
Du tog fel på vilken dag det var
Nej, det gör ingenting
Om det är något bara ring
För jag finns ju här var dag"

Måste vara för mig han finns varje dag...=)
Puss mannen!
Det är supermanligt med en man som städar!
Jag gillar det verkligen!

Jisses, nu är han på väg in under tapeterna!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Haha, vad du är härlig!!

En visslande, dammsugande man, det är ju helt underbart!! Jag förstår om du njuter =)

Kramen

2010-01-09 @ 12:55:39
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Jess

Hahaha, jag förstår att han är grundlig!

När min man städar blir det väldigt bra, men tyvärr är det alldeles för sällan...

Ha en bra dag! Kram

2010-01-09 @ 12:59:15
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Em

Vad skönt! Jag är så illa tvungen att städa själv, men jag städar mer och mer sällan istället... :D

Hoppas du har en underbar dag!

2010-01-09 @ 13:46:40
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Lena

Halloj gumzan,

Här har det verkligen bara slappats idag. Ledig i hela 2 dagar och dessutom kommer båda pojkarna hem idag. Ja den ena, Caesar, är hemma redan och ligger och myser i sonens säng. Snacka om att jag har saknat dessa två. Ikväll blir det middag med vännerna från Indien som kom igårkväll. Så här ska det väl till att städas också om jag bara orkar lyfta arslet från stolen. hehe

Julen får vara kvar en liten stund till så att sonen kan få vara med och plocka ner den. Chocken skulle bli för stor annars för honom. Han blir nog chockad ändå. Huset städat när han kommer hem och dessutom våra indiska vänner här. En som kommer bli superglad är Caesar. Stackarn han gick runt och letade efter sonen.

Snart ska valsen inträdas och golven ska blänka här också.

Kramis

2010-01-09 @ 14:32:01
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag slängde ut julen ett tag edan. Är julen över, läs nyårsdagen... sedan kliar det i fingrarna på mig. Ut ska julen fort. Däremot sätter jag upp julen tidigt och njuter. Städning är väl inte kul men nödvändigt. Vi har tack och lov ett hem som är lättstädat med inte så många prylar så det går rätt fort.

2010-01-09 @ 14:59:55
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Boppan

Dansband -- RYYYYS (av obehag...)

2010-01-09 @ 23:16:02
Postat av: Miss Juni

Hahaha...den där nynnade jag oxå på när jag gick och dammsög i fredags...helt galet! (Och det är ju så SORGLIG!! Liksom inte alls någon "hej-nu-är-det-helg-låt"!!) Och ja!! Visst är det bara riktiga män som vågar älska städa!! =)

2010-01-10 @ 14:02:33
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0