Sex dagar in på 2010...

...och tretton dagar sedan julafton...
How sick is that?!
Kunde varit igår, förra veckan eller för två månader sen...
...när det är över är det liksom bara över.
Hur mysigt det än har varit känner jag alltid en stor tomhet när alla helger är över.
Allt försvinner ju så förbaskat snabbt.
Och jag hinner inte med.
Kanske är jag trögare än andra, vad vet jag?!

Anyway...
FILM blev det ju igår ja.
En katastroffilm om jordens undergång...
Och då vet ni såklart att jag pratar om - 2012!



En klart sevärd film, om man gillar katastoffilmer med otroliga effekter.
Tyvärr och till min omgivnings fasa somnade jag en stund i mitten (eller faktiskt ganska länge) men vem lider mest av det egentligen - jo jag.
Det är likadant alltid.
Jag har jättestora problem med att hålla mig vaken en hel film igenom.
Omgivningen härsknar till (och det kan jag ju förstå igår faktiskt, eftersom de hade tisslat och tasslat för min skull), men ändå...det är tråkigast för min egen del, som missar så mycket.
Måste såklart se färdigt den idag tillsammans med yngste sonen, som inte var med igår kväll.
Hur som helst tycker jag att ni som inte sett den ska se den (om ni gillar den typen av filmer).
Nog om det!

För övrigt blir det nog en lugn dag i casa del Afrodite.
Inget är planerat, utan dagen kan avlöpa precis som jag önskar, lugnt och avslappnat.
Kanske ser jag och de där tokstollarna till söner (lika tokiga som morsan sin), ni vet de där som gillar skräckfilmer...kanske ser vi två som legat och "gonat" till sig lite...som bara ligger och väntar på att få bli sedda...



The uninvited och The unborn

Det är lite så som det brukar vara under denna helgkavalkad - mycket film i Afrodite-stugan.
Jag gillar det.
Vissa julhelger har det varit OC-boxar som avverkats (jag och yngste sonen är OC-frälsta).
Andra har det varit Vänner som avverkats (och vem är inte Vänner-frälst??).
Man gör vad man vill, njuter och mår bra av sin ledighet.
Vänder på dygnet gör man oxå...men det är en annan femma...=)

Vi får väl se vad som händer under dagen...=)

Vad gör ni själva denna trettondag?

Kommentarer
Postat av: Jess

Är lite sugen på att se 2012!

Här blir det bio, Alvin och gänget 2 eller vad den heter! :)

2010-01-06 @ 11:35:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Ia

Somna på bio är en av mina specialiteter ;)



Skräckisarna får Du behålla för Dig själv...somnar Du ifrån dom också förresten??



Här ska julen ut...men vem har lust???? Man kan ju roa sig med annat viktigt...snurrar runt i bloggar och så där :P

2010-01-06 @ 11:51:54
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Carina

Har inte gjort så mycket än så länge. Borde plugga lite men usch vad jag har blivit laaaaat. Nu måste jag skärpa till mig! Ska säga åt mig själv på skarpen att genast sätta igång!!

Kramen

2010-01-06 @ 11:58:27
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Tja, fast jag LOVAT mej själv att vi verkligen skulle komma upp i tid idag (efter allt slappande) - och komma iväg till sta´n (ska komplettera lite på IKEA & Bauhaus till badrummet, innan vi sticker söderöver)...ja, fast jag lovat allt det där, så sitter vi här nu. Nyss uppstigna och har precis ätit frukost. GAAHHH!!!!

2010-01-06 @ 12:01:08
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: ingela

Spatserat i min nya dunjacka och nya goretexkängor i -24 grader... i solen och njutit av det de 20 minuter som lillvovven ville vara ute...

Lax a la mig och bara ta det lugnt... så kan den 7de komma sedan med jobb o skola...

kram

2010-01-06 @ 12:23:10
URL: http://fjallboskogen.blogspot.com
Postat av: znogge

Funderar på om jag ska slänga ut julen eller inte? Den börjar kännas dammig...



Kram!

2010-01-06 @ 12:52:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Jag tycker det känns skönt att helgerna är över. Ett fräscht, nytt år fullt av möjligheter.

I dag händer det inte mycket, slö återhämtning efter gårdagens toppenfest! Ha det gott!

2010-01-06 @ 14:46:57
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: hugan

Här är en till som INTE hänger med i tempot, va?! är julen slut? har den ens börjat?? känns sorgligt värre att plocka bort det redan då...men det får bli till helgen...idag slappas det ganska totalt! Skönt så!

Kramar

2010-01-06 @ 15:32:59

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0