Vilken söndag! Me like a lot!

Ja hörrni, här blir inte många barn gjorda...hehe.
(och tur är väl det...vi har ju redan fyra...:D)
Den enda "måstegrejen" som stod på dagens agenda var tvättstugan.
Ja, jo, jag har tvättat ett par maskiner...men sen tog liksom lusten och kärleken slut...
Eller rättare sagt, det fanns nog ingen lust in the first place.
Men jag tycker samtidigt att det är liiite synd...
...att familjen ska behöva gå nakna.
Ett par rundor till får det nog bli ändå.
Jodå, visst kan de tvätta själva, men det är liksom ett av de där göromålen som jag helst själv gör faktiskt.
Annars vet man inte vad som händer...
...de knappar lite förstrött och rattar fram "lämplig" temperatur...
...och vips, så har familjen rosa eller grå strumpor som passar en 6 månaders bebis.
Been there, done that!
Ok, nog om min tvätt!
Hur intressant kan den vara på en skala liksom...=)

Söndagar är så opretentiösa, tycker ni inte.
Man måste inte göra någonting, den är en vilodag.
Eller som jag läste i en blogg (kommer faktiskt inte ihåg vilken) - söndagen blir vad man gör den till...precis som alla dagar såklart.

Denna söndag kommer inte att bli annorlunda andra söndagar i casa del Afrodite...
Nej, kvällen inleds förmodlingen som vanligt med lite matprogram...

Leila, som leende och vacker bakar sina "busenkla" kakor med massor av choklad i.
(Jamen, om det är så enkelt...varför finns det då "köbekagor" kan man ju undra?!
Var och en till sitt, som jag tidigare sagt...och jag ogillar ju som bekant bakning starkt.)
Update: Men nu får hon väl ge sig! Choklad i bröd?!

Morberg, som sliter och river såväl i mat som hår och trollar fram den ena fantastiska rätten efter den andra...och alltid i goda vänners lag (ja, de kommer ju på sluttampen, oftast).
Men han är skön Morberg...dessutom är ju hans sysslor mer lika mitt personliga intresse - matlagning.

Antar att det sedan står någon härlig söndagsfilm på programmet.
Vilken?!
Ja, det vet jag inte än...=)
Update numero dos:
Söndagsfilmen blir "The Time Traveler´s Wife"...det vet jag nu! =)
Den börjar efter premiärprogrammet av "Blåsningen"...Andreas Lundstedt, discodivan, blev precis totalblåst...=)


Mat ja...jo, det ska vi ha.
Och idag blir det rester av både det ena och andra...middag á la kylskåpsrensning alltså.



Livsnjutare som tar vilodagen på störstaste allvar...jag med!
Bara hängmattan som saknas...=)

Men hörrni, som jag babblar!
Nu sticker jag och lämnar ordet fritt till er.
Önskar er en fortsatt härlig söndag!

Update numero tres:
Studsar bara in helt snabbt för att berätta att filmen var bra (mystisk och lite konstig, som en av sönerna sa...men vi gillade den allihop) och rekommenderas...
...sen tänkte jag bara önska er en god natts sömn.
Inatt tänker jag prova hur det känns att sova i sängen...föregående natt tillbringades ju i soffan. =)

KRAM
&
GODNATT
från

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja tvätt kan man nog prata sig sjuk över...

Men hoppas att du har haft en skön söndag förövrigt.

Mvh.Pia

2010-01-17 @ 16:14:28
URL: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
Postat av: anne

Och jag som varit så präktig sp hälften hade varit nog... Ett antal maskiner tvätt ska jag hinna med till och ett jättelass köttfärssås ska sättas på puttring.



Jaja, söndagen blir vad man gör den till! :)

2010-01-17 @ 16:39:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Znogge

Helt ok med en kravlös söndag!



Kram

2010-01-17 @ 16:40:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Med tanke på att jag inte gjorde så mycket annat än åt-bloggade-sov härhemma under hela hösten, så gör det ju inget att jag visar tecken på att jag är vid liv! En stund i alla fall...

2010-01-17 @ 17:52:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Carina

Tja, har du inte sett Johan Falk filmerna så tycker jag du ska se den i kväll. 21.00 Tv 4.

Kramar

2010-01-17 @ 18:02:43
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: ansepanse

jag behöver egentligen också tvätta men....det blir väl fler dagar, du kanske kan hänga upp en hängmatta i vardagsrummet :D

kramar

2010-01-17 @ 18:42:31
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: anne

Andreas Lundstedt var ju rolig! De andra...så där...



Har du somnat i soffan nu?

2010-01-17 @ 22:20:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag tycker du gör helt rätt i att ta vilodagen på fullt alvar :)

Är så skönt med dagar utan måsten.

Kram

2010-01-18 @ 08:04:18
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0