Känns som måndag

Jo, men det är sant!
Känns som om det var igår vi var på vår Österlenrunda!
Tiden går ju så fort!
Jag vill stanna den nu!
Snart är sommaren över!
Hemska tanke!

Sitter här vid datorn med altandörren öppen.
Hör fortfarande sommarljud.
En hund (eller flera) som skäller, barn som pratar (de ska "bauda"), fåglar som kvittrar, någon som klipper gräset (nä, det var inte sant, för gräset är så torrt här, "söderöver" att gräsmattorna liknar mer "halmmattor" och inte alls behöver klippas), men visst är det ett säkert sommarljud med en gräsklippare som surrar...=)
Skönt!
Hoppas att den stannar en stund till, sommaren.
Jag är liksom inte riktigt färdig med den...=)

Igår inhandlade jag lite nya växter, för "inomhusbruk".
Jag tog det säkre före det osäkra och köpte mig lite succulenter - tjockbladiga växter, som inte kräver så mycket vatten...=)
Fick faktiskt idén efter att våra goda vänner Miss Juni, med blivande, var på besök och vi fick den här fina av dem...



Hur kunde de veta, att denna typ passar mig som handen i handsken...?!

Gårdagens inköp...


(här ser ni även delar av min lilla studiehörna...)





Och så de här två...som jag inte tror är succulenter, men som har liiite tjockare blad än andra...



Hjärtan på tråd är en favvis och har väl inte sååå förfärligt tjocka blad.
Vet inte hur många jag tagit död på, men jag måste liksom alltid ha en sån...i just den där krukan...=)



Ha en fin dag alla!

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Marie

Succulenter äger!!

Jag gillar också hjärtan på tråd och har kommit på hur man får dem att överleva.

Intresserad???

Vattna LITE och ganska sällan, helst ska man nästan glömma att vattna. Jag har en i Sannas rum som växer och växer och växer...Anledningen till det är att jag glömmer bort ibland att den finns där;)

Sv: du har inte alls missat utlottningen, den pågår hela dagen så ditt namn kommer att finnas på en av lapparna!

Kram

2010-07-29 @ 11:33:34
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: hugan

Här känns det som sommaren är på väg att försvinna...fast vete rackarn om den ens kommit...Jo några fina dar har vi haft, men inte nog många i mina ögon!

Kan ju iof.vara skönt att sitta inne med öppen dörr åxå! Hinna blogga lite, storstäda köket... ;-)

Kram

2010-07-29 @ 12:55:22
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: hugan

SV: Jo just storstäda köket är vad jag pysslar med idag! Fast just nu fuskar jag ju.... ;-)

Du vet, det går ju lixom inte att fuska året runt med våra snabbavsugningar ;-O

2010-07-29 @ 13:05:45
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Den där typen av växter skulle KANSKE överleva hos mig också... :)

2010-07-29 @ 13:18:38
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Carina

Hjärtan på tråd älskar jag och måste också alltid ha en. Just nu har jag två, och dör dom köper jag nya :)

Kram

2010-07-29 @ 13:34:10
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Gun

Jag har också en kruka som det ska vara hjärtan på tråd i. Min mamma hade det i den krukan förut, så det ska liksom vara så.

2010-07-29 @ 13:56:24
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vi har bara såna där tjockbladiga växter. Dom måste liksom tåla att stå ute lääänge utan vatten mitt i stekheta spanska sommaren.

Ifjol lämnade vid dom sex veckor utan vatten och dom överlevde.

Bästa sorten :-)

2010-07-30 @ 22:32:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0