Klagar sällan...

...(läs aldrig) på att det är för varmt...
...men detta klibbiga, stillastående och kväljande...!
Helt ok, så länge jag får vara på stranden och kan vältra mig i havet så ofta jag vill (typ var 5:e minut), men på däcket...och inomhus...väldigt svettigt!!!
Nu ikväll åskade det lite grann och det kom även en åskskur, men det skulle behövas ännu mer!
En riktig upprensning!

Ikväll satt vi en stund på däcket för att sedan avsluta med VM-finalen i fotboll, Spanien - Holland, 1-0!
Snacka om att kippa efter luft!
Dels för att det var så fruktansvärt varmt på ovanvåningen och dels för att matchen var så fruktansvärt dålig!
Ett enda kastande, ramlande och "filmande" i 120 minuter!
Att de orkar!
Och rekord i gula kort!
Obs! Jag är varken någon sport- eller ens fotbollsfanatiker, men kan tycka att någon match (som finalen eller någon semi) kan vara ganska ok i VM- eller OS-sammanhang.
(och till min omgivnings fasa, har jag en tendens att bli fullständigt uppslukad och engagerad i det hela...vilket kan te sig på allehanda vis...nåt tillrop eller tjut, sådär emellanåt...)

Nu ska det försökas sovas!
Wish me luck!

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Vi fick ett rejält åskväder så sömnen har varit riktigt okej inatt :-)

Gomorron

2010-07-12 @ 07:46:22
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Miss Juni

700 miljoner tippades se matchen. Vi såg den inte. Snacka om kärringen mot strömmen. :)

2010-07-12 @ 08:38:54
Postat av: anne

Jag som nu tittade även om det bara var med ett öga måste hålla med om att det inte ens i mitt enda TV-tittande öga var mycket till fotboll.

2010-07-12 @ 17:58:27
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0