Förvirring...?

Jag har förstått att det kan bli lite förvirrat kring mitt pluggande ibland och jag tänkte nu räta ut några frågetecken.
2005 började jag på lärarutbildningen (med inriktning grundskolans senare år och gymnasiet) och med Svenska i ett mångkulturellt samhälle som huvudämne.
Sidoämne blev sedan Historia med kulturanalys.
Igår (7/6-10) var egentligen min officiella examensdag!
Men, eftersom jag "klappade ihop lite" i höstas, drog jag på mig en liten rest - Medeltiden och en stor rest - C-uppsatsen.
Av dessa anledningar blev det ingen examen igår.
Man måste vara färdig med allt.
Lite antiklimax, jag vet.
Men vissa saker kan inte göras ogjorda och resterna måste klaras av.
Jag har ju hela sommaren på mig! =)
Och examensarbetet är ju klart och läggs snart ut på MUEP.
(länk kommer så småningom för den som är intresserad)
Denna vecka tillägnas därför medeltiden och nästa vecka inleds projekt C-uppsats (den om Vita Bussarna, ni vet).
Den 18 augusti ska den lämnas in och den 25:e läggs den fram, om examinatorn godkänner den.

Så, även om det ibland sker hurra-rop och stora glädjeyttringar för att något är avklarat (som X-arbetet), innebär det alltså inte att jag är helt klar!
Men snart! =)

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Snart räknas också!! Lycka till med pluggandet, fast lite surt måste det vara att behöva plugga under sommaren??

2010-06-08 @ 12:40:01
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Det är ju inte så länge tills augusti - alldeles snart är du ju klar :-)

Lycka till med allt!

2010-06-08 @ 18:52:34
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0