Bloggtorka...och slut energi

Jo, det är sant...inte ens laxen funkade som det energitillskott jag önskade.
Även om den var väldigt god. =)

Jag sitter här framför datorn och filosoferar och funderar över livet i största allmänhet och människor i synnerhet...
De som finns, de som inte finns, de som fanns och de som aldrig borde ha funnits...and so on...

Jag älskar människor och oftast mötena med dessa, men ibland träffar man människor som faktiskt känns sådär onödiga...de som faktiskt inte tillförde något, de som bara tog och tog och de som man aldrig är god nog för, i deras ögon alltså...
Dessa var naturligtvis inte värdiga mig som människa.
Och jag önskar att jag slapp träffa dem.

Å andra sidan är jag oerhört tacksam för de människor som jag mött, de som är så som jag aldrig skulle kunna bli...
...för de har lärt mig så mycket.
Jag vet nu precis hur jag inte vill vara - så tack till dem! =)

Energitjuvar finns överallt i vår närhet och de är manipulativa, farliga varelser.
De suger ur en alla livskraft och bara tar och tar, för att aldrig ge tillbaka.

Så här känner du igen en energitjuv:
Energitjuven kan vara man eller kvinna och finns i alla sammanhang.
Det är en person som stärker sig själv genom att försvaga andra.
Signalerna kan vara glasklara eller väl dolda.
I stället för att bearbeta egna ouppklarade känslor lägger energitjuven ut dem på personer i sin omgivning.
En energitjuv tar allt utrymme, erkänner aldrig sina egna fel, ska alltid göra tvärtom och skyller alltid på andra.

Om du har en energitjuv i din närhet:
Lär dig tyda signalerna.
Inse att du blir orättvist behandlad och inte bär någon skuld.
Försök att bolla tillbaka med frågor.
Det kan göra energitjuven medveten om sitt negativa beteende.
Sätt din egen gräns och stå för den.
Det är bara sunt att hålla distans till den som sårar och gör oss illa.
Om priset blir för högt - fundera på om du ska välja bort personen.
(Källa: Ingalill Roos)

Vidare om energitjuvar...(utdrag från länken "energitjuvar" ovan)

...Energitjuven gör detta mer eller mindre omedvetet och skyller mer än gärna ifrån sig, vägrar inse att det är den som är eller har problemet och inte mottagaren.
Energitjuven kommer att försöka fly och förneka...

...Det är viktigt att du står på dig och inte håller med, försvara dig själv ifrån energitjuvens negativa kommentarer och påhopp.
Lämna en relation om du inte får den uppmärksamhet, kärlek, omsorg och uppskattning som du är värd och behöver.
Kommer du ur en relation med en energitjyv kommer du att känna en otrolig lättnad och frihet medan energitjuven kommer att sakna energin du gav...

Det kan hända att du umgås med en person med narcissistiska och/eller psykopatiska drag som i värsta fall kan bli direkt farligt för dig...

Och vem vill ha en sån relation...?!

Det värsta är att vissa av dessa kanske har planer på att "yngla av sig"...och vissa har ju faktiskt redan gjort det...
...och det reproduceras nya "såna däringa typer"...
...som uppfostras i samma anda...
Hujedamig...snart är hela världen fylld av små narcissist-kopior!

Nä, trött är jag på vissatyper av människor...självgoda sådana!
Jag ogillar deras ytliga och självupptagna sätt!
Trött på egoister....
...energitjuvar...
...narcissister...
...elitister...
...von oben...

"Livet är för kort för att slösas bort på människor som du inte får tillbaka att det fina du ger till, du är värd och förtjänar mycket mer, kom ihåg det!"

Så!
Slutfnulat för idag! =)

Kram och godnatt
från


Kommentarer
Postat av: Susanne P

Dessa energitjuvar finns överallt!

Det gäller att se upp...

Kram & sov gott

2010-03-30 @ 22:35:27
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Annica

hihihi va söt du e!!!!



ja energi tjyvar e så jobbiga, jag har några sånna omkring mig, men jag försöker undvika dom.

ha det bra vännen!

kram

2010-03-30 @ 22:36:07
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Znogge

Har en sådan i min utkant. Eller rättare sagt hade. Har lyckats förpassa henne. Tyvärr finns det en på jobbet som inte går av för hackor heller...



Kram och god natt!

2010-03-30 @ 22:45:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Stattinskan

Ja herre gud va energitjuvar som funnits i mitt liv ... hela mitt arbete består av dem ... Inte konstigt att man somnar vid sex i soffan, vaknar tre på natten och sedan inte kan somna om igen suck

Kramar

2010-03-30 @ 23:48:47
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Carina

Väldigt kloka ord! Amen på det!

Tack älskade vän för din lyckönskning. Jag har ingen bra känsla i magen idag, det kommer att kännas skönt(förhoppningsvis) när det är över.

Ha en fin dag!

Kram kram

2010-03-31 @ 07:28:15
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Therese

Det är så sant så sant det du skriver. Tyvärr finns det alldeles för många av dom o även fast man bestämmer sig för att inte beröras av deras sätt så gör man det omedvetet. Har också haft såna omkring mig o jag har faktiskt sållat.

Kram på dig o hoppas energin är åter idag

Kram

2010-03-31 @ 07:49:30
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: Happy

Åh vilken härlig bild på dig :-)



Ja du, energitjuvar ska man distansiera sig ifrån, helt klart.



KRAM!

2010-03-31 @ 09:15:44
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: ansepanse

vilket fint inlägg - mycket bra

jag har själv till slut lyckats bryta med en person som var sådan och det känns SÅ skönt efteråt

livet är för kort......precis så är det

kramar till en klok kvinna

2010-03-31 @ 11:21:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Cina

Så sant, så sant!

Energitjyvar behöver man lära sig att känna igen, hantera och konstatera att de inte går att göra om. Man kan ju, som du skriver, bara ändra sin egen attityd mot dem så att man inte far illa. Inte helt enkelt men det går!

Kram!

2010-03-31 @ 12:00:48
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jo...dom finns överallt.

Tyvärr.

Men du är ju en sådan energiknippe,men blir lika glad att se dig.

Fin mössa du köpt ;)

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-03-31 @ 12:36:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Cim

Hej vännen,

Hoppas allt är bra med er…

Själv har jag semester och imorrn är jag ledig, åker till landet med maken o firar påsk i vår ensamhet… Ska bli underbart!!! Mycket mat, lite snaps o öl, elden som sprakar och inga måsten.. Kan det bli bättre???

Önskar Dig och De dina en riktigt GLAD PÅSK!!!!



Många kramar



PS: Vi ses väl på Blåkulla???????

2010-03-31 @ 13:03:20
URL: http://icamamman.bloggplatsen.se
Postat av: Boppan

Suck! Jag har en en sådan TJUV på mitt jobb.. Hon har bestämt sig för att hata mig för att jag tar kamrater i försvar som hon "anfaller" Oförsvarligt av mig eller hur? Hon är vedervärdig. Men det bästa är ju som sagt att undvika dessa obehagliga människor. Så- jag jobbar kväll när hon jobbar dag o s v. ....

Kramen till lilla Dite!

2010-03-31 @ 17:35:52
Postat av: anne

Det är inte lätt men jag tror nästan att man kan lära sig att blixtsnabbt känna igen dem och sedan bara hålla dem på armlängds avstånd.



Värre är det om någon man känner förvandlas till ett sådant spöke, då är det svårare att göra sig av med dem, men det går nog också...

2010-03-31 @ 20:52:32
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Här kommer en bamsestor onsdagskram full med energi!!!

Kraaaaaam!

2010-03-31 @ 21:03:10
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: messan

Lite bloggtorka är det här med ibland. Jag har hjort mig av med mina energitjuvar...och ingen är gladare än jag!

Kramar och ha det gott

2010-03-31 @ 22:44:14
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ses vi kväll ;)?

2010-04-01 @ 08:43:38
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0