Dagen idag blev en märklig dag...

...men den är fortfarande min! =)
Det visade sig att min handledare var sjuk idag, stackarn.
Jag fick undervisa klassen själv.
Så härligt!
Nämen, det där lät ju inte riktigt klokt!
Precis som om det var härligt att hon var sjuk...det menade jag naturligtvis inte!
Men, det är en helt annan sak att få vara själv med dem, än när handledaren (oavsett hur gullig hon är) är med.
Lektionen förflöt som den skulle.
So far so good.
Eftermiddagslektionen ställdes in.
Jag satt kvar några timmar och planerade inför torsdagen.
Kände mig som en riktig...ja, lärare faktiskt! =)

När jag kom till centralen i Malmö, rådde där fullständigt kaos!
Tågen söderut var inställda och ersättningsbuss skulle i bästa fall komma.
(den tidigare avgången kom det ingen buss alls)
Nu kom den.
Och den blev snabbt alldeles fantastiskt knökfull!
Sen började VM i Skåne-runt-runda!
För inte tänkte chauffören ta den kortaste, snabbaste och smidigaste vägen inte...nej då!
(och man kan faktiskt ta snabbvägen med buss och ändå klara av de stopp som tågen brukar göra)
Nu skulle det åkas landsväg!
Jag trodde aldrig jag skulle komma hem!
Jag har varit på vägar och i småhålor idag, som jag knappt visste fanns.
Och på stående fot hela resan!
Jaja, det är historia nu.
Jag är hemma! =)
Och i morron är jag "ledig"!
Eller ja, jag ska ju planera.

Jag berättade ju igår att jag trösthandlade lite...



Lite lila såklart...=)
(attans...sängen var visst inte bäddad!)



Lika snyggt bakifrån...=)
De är så snyggt skurna de här båda plaggen, tycker jag.
Blev inte så bra bilder dock...de är MYCKET snyggare i verkligheten!
(hmm...vilket stökigt kontor!)



Och lite blått...
Har ett par skitsnygga jeanstights (enligt min goa lilla vän Anna heter de visst "treggings") som jag ska ha till det här...
(hrmpf...fortfarande obäddat!)

Men hörrni...



"Ja, det är våren, ja, det är våren..." lalalala =)



Titta, snön är på väg bort...=)
Och så fick jag ju skryta lite med min fina orkidé...*fniss*
Och om några månader...då ni...ja, då sitter jag på det här lilla däcket och intar en läskande liten drink...i trevligt sällskap...kanske till och med tillsammans med ovan nämnda lilla salta böna...=)

Nä, nu var det slutdrömt för den här gången!
Nu ska det tillagas kycklingfilé med klyftpotatis.

Tjingeling så länge!


Kommentarer
Postat av: Jess

Alltid roligt med nya kläder!

Våren är på väg!

kram

2010-03-02 @ 18:25:55
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åååå,vad snygga kläder.

Roligt med något nytt.

Våren?

Vad är det?

Här är det vinter...och mer lär det bli :(

Ha det bra och kram på dig!

2010-03-02 @ 18:44:25
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carina

Det var då barnsligt lite snö ni har, hrmf!!!

Sjung på du om våren, jag väntar ett tag!!

Fina kläder på en fin lärare :)

Ha en go kväll vännen!

Kram

2010-03-02 @ 18:47:12
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Boppan

Oj oj oj så du har varit "fröken" alldeles själv! Å rektorn behövde inte tillkallas... ;-)

Din tröstshopping får MVG!

Skulle själv behöva tröstshoppa nu :-(

Men så nere som jag känner mig så skulle det bli D Y R T !

Kramar Lena

2010-03-02 @ 19:05:51
Postat av: anne

Så jättefin du blev i dina nya kläder!! Och vintergäck har ni på gång!!

Inte ett dugg synd om dig som fick fara runt Böste, Kabusa och Smygehuk.... Eller var du nu for...

2010-03-02 @ 19:29:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Roligt med lite nya fräscha vår (??) kläder!! Fin du är!

2010-03-02 @ 19:37:08
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Anna

Snyggt mysigt!! :))

2010-03-04 @ 07:54:20
URL: http://miranna.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0