Nu är jag hemma...

...och tänker så förbli resten av dagen och kvällen.
Alltså jag har bara varit ute lite ärenden och varit och fikat med mamma, pappa och syrran.
Var inne om och kollade i hennes nya lägenhet som håller på att renoveras.
Sprillans nytt överallt och så fint!
Glad för din skull sis! =)

Ett av mina ärenden idag var att gå på apoteket, ett besök som jag drar mig i det längsta från att göra.
Jaha, tänker ni "Och vad är det med det då?!"
Men jag ska berätta att det är för jävligt att gå till apoteket (i alla fall i min byhåla).
Det suger verkligen!
Hårddisken håller på att överhettas, hjärtat håller på att sprängas och ögonen...ja, de är livsfarliga.
Konstigt att de överlevde de blickarna!
Alltså, varför måste det gå sååå lååångsamt?!
Ok, att de måste vara noggranna, det fattar till och med jag...men vafan...lite action ändå, om jag får be!?
Snacka inte väder och vind och krämpor (det är väl därför man varit hos en läkare innan...fått snacka av sig det onda och sen till apoteket och få utkvitterat hjälpen), utan hämta bara vad ni ska hämta och sen "haj o ivaj"!
Nej, då ska det snackas om all världens krämpor, ETT VARV TILL!!
Usch, jag låter nog lite elak nu, men jag blir så j**la förbannad, faktiskt!

Så...det känns genast bättre nu när jag fick ur mig aggressionerna!

Nu ska här städas lite och sen blir det bara va' resten av dagen!
Jisses vad allt damm syns nu när solen skiner!
Och fönsterna, ja de ska vi inte snacka om bara.
Men jag är lika glad ändå! =)


Kommentarer
Postat av: agge

Ja vad gör lite damm en sån här solig dag!!!:)

Ha en skön helg!!!Kramiz

2010-03-05 @ 15:05:53
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: Jess

Ha en mysig kväll!

nackdelen att bo i en by, alla känner alla och då tar allt mycket längre tid...

kram

2010-03-05 @ 15:40:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Camilla

Faktiskt har vi också haft sol i dag.

Och damm också,för den delen ;)

Men som sagt....lika glad är jag för det...:)

Ha en toppen fredag.

Kram på dig!

2010-03-05 @ 16:20:39
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: ansepanse

det där med apoteket känner jag igen, om man som jag hämtar precis samma år efter år, inte behöver de väl sätta lappar på alla paket, men jo då

2010-03-05 @ 17:38:40
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: anne

Minsann! Jag måste säga att Sörmlands apotek (de jag besökt) alla faktiskt hanterar recepthämtare raskt och rappt numera, inte alls som det var för en tio år sen. Eller som du verkar ha det...

2010-03-05 @ 19:33:48
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0