Ups and downs - a Rollercoaster!

Som jag skrev igår och som säkert märks ibland i mitt skrivande, har jag just nu väldiga ups and downs.
Den ena sekunden är jag uppåt och skriver en glad kommentar i någons blogg eller ett positivt inlägg i min egen blogg.
För att i nästa känna att "Nä, fy fan...hur kunde jag nu skriva så...så känns det ju inte alls"!
Då är jag plötsligt nere på botten, i någon avgrund och krälar och känner mig allmänt miserabel.
Förändringen kan ske från dag till dag, eller från timme till timme.
Emellanåt känns det faktiskt helt sjukt och därav mitt ordval igår, att det känns lite schizofrent.
Nu tror jag inte att just den diagnosen är helt överensstämmande med verkligheten, utan att det mer handlar om en "liten vårdepression"...eller nåt.

Hela dagen idag, har jag varit helt övertygad om att jag skulle lägga ner bloggen och helt enkelt sluta blogga.
Kände att jag orkade inte mer.
Orkade inte sätta ord på känslan och än mindre se orden skrivna svart på vitt (eller snarare lila på lila...hehe).
Inte heller utsätta er för mina svängningar.
Sen tänkte jag att "Nä, varför ska jag sluta och blogga...det som ger mig så mycket...mina bloggvänner som är så goa...ikke"!!
Så känns det nu i alla fall.
Om en timme kanske jag är av en annan åsikt...ja, ni ser ju själv hur det är ställt.
Förvirrat!
Nä, jag fortsätter blogga, fortsätter vara en pain in the ass, klagar, gnäller, utbrister dumheter eller kuligheter eller rent av glänser av lycka.
Bara sådär.
Alla skepnader får komma fram.
Kanske finns ni som har överseende, kanske inte.
But this is me right now!

Tänkte bara att jag skulle berätta.
Ni är mina vänner och that's what friends are for...
En annan dag kanske jag försöker sätta ord på varför jag tror att det är på det här viset, men inte idag.
Kanske jag ibland kommer att vara helt osynlig...ja, då får det bli så.
Kanske jag är helt tyst...eller så svamlar jag.
Vi får helt enkelt se.

Life is a Rollercoaster, friends...


Kommentarer
Postat av: Modesty

Haaallåååååååå vännen!!! :D

Skickar över en massa glad energi till dig! Pöss pöss pöss!!!!



Jag har också varit nere en längre tid. Men idag har solen lyst hela dagen och nu spritter det i kroppen.



Precis så känner jag med bloggen min. Sluta? Inte sluta? Gah!!!! Det ger sig nog så småningom. Under tiden spelar jag splittrad och bloggar lite hur som helst. ;)



STOOOR Kram!

2010-03-08 @ 19:29:40
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: anne

Tsss....Vaddå sluta blogga...glöm det...



Ups & downs är det massor som har, det är mänskligt. Du kan ta ett steg tillbaka och reflektera sakligt kring det, det finns bloggare som vältrar sig i sin egen själsliga krämpa, det har som ett självberättigande som ska tryckas ner i folks halsar (bildligt nu förstås...), i DE fallen borde man överväga att sluta plåga folk med det. MEN DeT GÄLLER INTE DIG!!!



Gnäll på du bara, var down, det är OK, vi finns here FOR YOU, BABY!!!!

2010-03-08 @ 19:55:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Modesty

Hahaha. Skrattar åt Annes kommentar.

Hon har rätt :)



Tack du sköna. Önskar det vore tomtefärg men tyvärr. Jag har tejpat till förbannelse. Två veckor tog golvet. Och en så där två hundra tusen jäklar fan skitar...;D



Det var ett äventyr men jag gör aldrig om det. Fy fanken vilket jobb! Maken gjorde ju INTE saken bättre när an stod och pekade och ojjade sig över vilket jobb. (Ja, han har bara tittat på...)



Ta nu hand om dig! KRAAAM!



2010-03-08 @ 20:20:01
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Carina

Ikke sa Nicke, att du ska sluta blogga!!

Nä keep on baby och gnäll och spotta eller hoppa av glädje, vad du nu känner för. We löööv jo änywäj!!

Förresten här har du en (jag alltså) som har varit riktigt usel idag. Plugga?? Vad är det?? Slams Maja är mitt "middle" name. Jag sitter hellre vid datorn, än gör det jag ska göra. Jag tror jag måste säga till mig på skarpen, men å andra sidan lär jag väl inte lyssna på det!! Jag får väl ångra mig på tentadagen - så dags då liksom!!

Vi hörs i morgon gumsan!! Kraaaaaam

2010-03-08 @ 22:20:11
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Sluta blogga? Glöm det. Ups and downs hör till. Det är liksom livet. Nej, bloggen behöver dig ;-)



Kramar!

2010-03-08 @ 22:51:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: margit

Min vän!!

Tror att det är rätt att du FORTSÄTTER att blogga! mMn får sätta ord på sina känslor och tankar...och dela med sig..så får man "stöttning" av sina bloggvänner!! Så GE INTE UPP!

Vi alla kan ha dagar som känns olika!! Upp och ner,,,

Kramen vännen!!!

2010-03-09 @ 00:42:32
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Jag tror faktiskt du är ganska "normal"...tro det eller ej! ;O) Tror inte det är alldeles ovanligt med just dom här topparna - och dalarna...kanske för vi har ett sådant klimat här i Norden, jag vet inte. Hur som helst så känner jag igen mej. Har suttit här en stund med datorn i knät & känt att jag "bör" ju skriva nå´t - men vad...och då ska man ju verkligen inte skriva nå´t heller! Det ska inte behövas TVINGAS fram precis...nä, då får det va. Har en tonårsson som kan va världens goaste, verkligen!! MEN som oxå kan va en pain in the ass. En av lärarna ringde hem i fredeskväll (!) och en annan ringde idag...blir så TRÖTT!! Och fruktansvärt besviken!! Hoppas du hittar lite energi i nå´n hörna, om inte så kommer den med solen...det är jag övertygad om. Nu när dagarna blir längre och ljusdare! Håller tummarna för dej! För oss! Kram! (Och sluta blogga låter väl ändå lite drastiskt?! Men ett par dagars paus kan man väl ta - för att uppskatta det desto mer se´n...)

2010-03-09 @ 20:33:58
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0