Nästan rastlös

Kan man aldrig vara nöjd liksom?
Igår skulle jag kunna ge hur mycket som helst för att få lov att vara ledig och bara va'.
Ikväll, när jag tagit mig friheten att verkligen vara ledig, ja då känner jag mig rastlös och uttråkad.
Hur är man funtad liksom.
Har fördrivit kvällen vid datorn, vid tv:n, i luren (med allehanda "brudar") och vid diskbänken (blä!).
Snackat med syrran (såklart), med farsan, brorsan och ett snabbt hej till äldsta sonen.
Mannen ringde och gratulerade till välgången.
Miranna och jag stötte och blötte en stund och löste lite världsliga problem...=)
Ja, jag har verkligen varit social idag...fast på distans.
"Brudarna", som jag pratade med ikväll, ringdes upp för att inbjudas till en liten tjejkväll på fredag.
Yngste sonen, som hörde ett av mina samtal, frågade efteråt om det verkligen hette "tjejkväll" i vår ålder?!
Klart det gör!
Förstod inte vad han menade.
På fredag kommer alltså 3 (minst...någon har inte lämnat besked) tjejer hit för att ha en kvälls trevligt umgänge tillsammans med mig.
God mat har utlovats och om vädrets makter är med mig, satsar jag på en grillkväll.
Jag, som ju är gräsänka ännu en helg, tyckte att det kunde vara kul med lite sällskap när mannen är borta.
När katten är borta, dansar råttorna på bordet, heter det ju.
Kanske blir det en och annan bensprattelsövning på fredag, men förhoppningsvis inte på bordet! =)

Nä, nu gaggar jag igen...Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Znogge

När allt varit så intensivt så kan det bli ett slags tomrum när man är klar. Kanske var det lite av den känslan?



Kram

2010-05-19 @ 06:31:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Carina

Godmorgon vännen!

Trevligt med en tjejfest, och det är klart det heter så. Skulle ju va fånigt och kalla det killfest...:)

Ha en fin dag!

Kram kram

2010-05-19 @ 06:33:37
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Klart det heter tjejkväll!!

Vad trodde han?

Tantkväll,eller? Hahahahahahahahaha!

Det blir nog en toppen kväll.

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-05-19 @ 07:53:13
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Jag fattar inte alls heller vad han menade...vad skulle det annars heta, liksom?? ;o) Hoppas ni får det livat! & att vädret tillåter GRILLNING!!

2010-05-19 @ 09:10:17
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0