Nöjd med dagen...

...har jag nu slagit mig ner i soffan.
Slötittar på en Wallanderfilm som jag sett förut.
Men det är alltid intressant med Wallander, Beck och dylika svenska filmer! =)

Det blev inga sommarblommor idag.
Nej, solstolen blev alltför inbjudande!
Väl där, med kaffekopp bredvid och kvällsposten i knät, drog plötsligt moln in och skymde min underbara följeslagare.
Ok, tänkte jag...det är för sent att ge sig iväg och jaga blommor och det blir inget vidare solande med den gula bakom moln...då klipper jag väl gräset istället.
Sagt och gjort.
Krattning av detsamma på det.
Svetten lackade kan jag säga.
Fiiint blev det.
När jag var färdig satte jag mig i solstolen för att pusta ut lite, sippade lite kallt kaffe...
...och tittar på mobilen!
Klockan var 13.10!
Klockan 14 skulle vi vara på kalas!
Killarna sov!
Jag var ofräsch!
Jisses, nu blev det fart, må ni tro.
Kallade uppåt till ovanvåningen för att göra yngste sonen uppmärksam på tiden.
Kallade neråt källarplan, på de andra två boyzen, i samma ärende.
Själv hoppade jag i duschen.
Snabbis!
Vilken aktivitet här var!
Sen iväg som fyra jehun!
Tio minuter försenade dök vi upp.
Inmundigade sedan en massa underbart goda bakverk (som broder själv bakat...duktig Crille!) och tårta på det.
Tack för idag C, M & E!

Klockan halv fem blev det dags att bryta upp.
(jo, för även om man var proppmätt på kakor, kräver ju kroppen lite lagad mat oxå vid den tiden...)
Körde äldsta sonen, som kommit dit med tåg från Malmö, de två milen hem.
Sen tillbaka till broderns hemort.
De andra tre sönerna och jag intog kvällsmat på Gula Bågen.
Lika bra att fortsätta och avsluta dagen i samma anda som den började liksom...
Och, om sanningen ska fram, var jag inte särskilt upplagd för matlagning efter stort kakintag.
När jag kom hem hoppade jag ur de vita byxorna, den lila tunikan och den vita jackan och klev i trädgårdskläderna igen.
Ville ju avsluta det jag påbörjat.
Kantklippning av gräsmattan blev det.
Tills både rumpan och ryggen värkte så jag trodde jag skulle gå mitt av.
Parkerade mig i soffan och nu sitter jag här och bara är...njuter. =)

Kram och godkväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jisses vad du har hunnit mycket idag, vet du inte att söndag är vilodag;)?

Jag lever efter det iaf och har inte gjort många knop idag, skööööönt!!

Sov så gott/kram

2010-05-23 @ 21:42:17
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: soffie

mmm vilken härlig dag du fick,

kram

2010-05-23 @ 22:56:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nastasia

~♥~

2010-05-23 @ 23:28:10
Postat av: gunsan

Hjälp vilken dag du har haft, ila ila skynda skynda, men sen blev det både kak-godis o god mat;))

Hoppas att morgondagen blir lite lugnare och jag kan tänka mig att du sover på söta örat nu;)

Kramizzzz

2010-05-24 @ 00:17:49
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Ooops! Tiden går så fort när man har roligt :-)



sv: Jag bor i Torrevieja, ca fem mil söder om Alicante på Costa Blanca i sydöstra Spanien. Vi köpte lägenheten (av "misstag") hösten 2002 och den blev inflyttningsklar i maj 2003. På heltid har vi bott här sen september 2006. Just nu har jag inga planer på att flytta nån annanstans, men man ska aldrig säga aldrig ;-)

Här finns ett inlägg med lite samlade länkar till inlägg jag har skrivit om detta:

http://amacasa.wordpress.com/2010/03/31/lite-blandat-om-spanien/

Kram på dig!

PS: Njöt är väl att ta i - det var ganska kallt... ;-)

2010-05-24 @ 08:04:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Happy

Låter lovely :-) Full fart hos dig som vanligt :-)

2010-05-24 @ 09:56:13
URL: http://happyontheway.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0