Vad gött det är...

...att komma hem från arbetet klockan halv sex och middagen står på bordet!
Idag var det mannen som stod för refrängen vid spisen - Tack mannen!
(Jodå, han är hemma och ledig i dagarna fyra! *avis*)

Igår var det äldsta hemmaboende sonen som gnetade bland kastruller och stekpannor - Tack V!

Måste förresten berätta om igår...
Klockan 15.26 fick jag ett sms från sonen, V...

V: "När e du hemma idag"?
Jag: "Klockan halv sex...why"?
V: "Jag tänkte laga mat".
Jag: "Men åh, vad gullig du är! =) Vad blir det för mat"?
(och då hör det till saken att han verkligen inte gillar att laga mat)
V: "Korv nånting".
Jag: "Åh, vad gott"! =) Vi ses snart"!

När jag kom hem var middagen fix färdig.
Korvgrytan och riset stod på bordet.
Gott var det oxå! =)
De kan mer än de själva tror, om de bara vill!

Åh, jag håller på att bli så bortskämd av de duktiga männen i huset!
(precis som tidigare, då äldsta sonen bodde hemma och han lagade mat var och varannan dag)

Nu har jag svidat om till värsta mysstassen!
Bild?
Nope, ikke sa Nikke!
Jag ser inte klok ut!
Ok då, en snabbtitt då, så att ni kan göra er en föreställning...



Jamis, stora innetofflor (called "fluffisar") och fleecemorronrock!
Så mysigt i höstrusket!
Nu ska jag bara tända lite ljus oxå, sen väntar en avslappnad kväll i tv-soffan!
Me like! =)

Godkväll vänner!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Helt rätt klädsel :D Bara mys på! Det ska jag göra när några förberedelser är avklarade...



Kram

2010-10-07 @ 19:21:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Helt rätt outfit för den aktiviteten!!!



Min är nästan något liknande och soffa och tända ljus...

2010-10-07 @ 21:10:40
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Petra

Längtar tills min dotter är stor nog för att skämma bort mamma på det där viset

2010-10-07 @ 21:35:49
URL: http://misspetra.se
Postat av: Susanne P

Helt rätt!!

Kram

2010-10-08 @ 00:16:38
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0