56-årskalas

Ja, alltså sönerna har ju fyllt 21, 19 och 16, vilket firades igår.
Kaffe, kaka och tårta stod på menyn.
För några månader sen fick jag en duk av svärmor.
En påskduk, som hon kallade den.
Lite för att denna duk var den enda manglade, lite för att den är fin, men kanske mest för att retas med principfasta svärmor, som menar att är det en påskduk, så ÄR det en påskduk...
...tills jag kom på att det faktiskt nästan ÄR påsk och att det, dagen till ära, inte alls var ett helt felaktigt tema.
Alltså växte ett påskbord fram allteftersom dukningen framskred...



Afrodite, som har lite svårt för att stänga den underbara vårsolen helt ute, har satt persiennerna på "halvfart", vilket kanske inte är så snyggt.
Fast, det är å andra sidan inte hennes vinterskitiga förnster heller.
Pest eller kolera alltså.



Åh, fina äggljus!



Och Narcissus Pseudonarcissus, eller påskliljor om ni hellre vill...=)

Enkelt, men gult, påskigt och fint, om ni frågar mig.
Sönerna blev firade och Afrodite kunde kakstinn andas ut.
Nästa kalas i det Afroditiska hemmet är av en helt annan kaliber - studentfest den 10:e juni!
PUH!

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så trevligt att ha en studentfest att se fram emot. Påsken i all ära men...



Kram

2011-04-11 @ 06:30:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Ja,men...nu vet du ju hur man fixar en fest. Så studentfesten kommer du klara galant :)

Och eftersom vi är systrar så vet du väl om att vår äldsta syster är skyldig dig en tårta. Hon gjorde ju en åt mig då jag fyllde år ;)

Så säg bara till om du behöver någon hjälp ;)

Kram på dig!

2011-04-11 @ 08:33:58
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0