En award! =)

Japp!
I måndags fick jag denna fina award från min underbara vän och "syster"



Camilla! =)

TACK
underbara och snälla du för denna utmärkelse!

(Bilden är helt fräckt snodd lånad från hennes blogg.)

Ok, då ska jag berätta 5 saker om mig själv som jag aldrig berättat för er tidigare.
Guuu, vad svårt!
Vad har jag inte berättat liksom...?!

Håll i hatten för nu kör vi så det ryker! =)

1. Afrodite ääälskar parfymer! Och hon gör det så mycket att hon helt enkelt inte kan låta bli att köpa nya, trots att badrumsskået håller på att digna över av redan inköpta dofter. En del handlar skor och väskor - Afrodite köper parfymer!
Senaste anekdoten på området: Mannen hennes ska åka till Stockholm och informerarhenne om att han då har tillgång till Arlandas taxfree-shop. Är hon säker på att hon inte ska ha något??!! Japp! Heeelt säker! Tre veckor senare, då mannen ska åka omvänd tur, alltså hemåt, får han ett telfonsamtal från Afrodite. "Jag bara måååste ha Guccis "Rush"!!!



Japp! Den står numera i badrumsskåpet, den med!
Idag, och av en ren händelse, hittade hon en ny.
Afrodite rotade i badrumsskåpet. Och gissa vad hon hittade?! Jo, en liten testflaska av en parfym som hon fått när hon köpt någon av de många andra. Jisses, vad gott den doftade, Jean Paul Gaultiers "Classique X".



Afrodite bara måste ha den! =)

(Ps. Veeet ni vad hon upptäckte då hon var inne och kollade på NordicFeel??!! Jo, att hennes gamla favvisparfym, JOOP - "All about Eve", som hon letat och letat efter skitlääänge finns att beställa på deras hemsida!!! Shiiit, inte bra! Det blir dyrt! Ds.)

2. Afrodite har så dåligt lokalsinne att när hon gått in i en affär, går hon garanterat ut på samma håll som hon kom ifrån.
Efter 5 meter upptäcker hon sitt misstag, kommer på att hon nog var på väg åt andra hållet. Stannar då diskret och tittar i ett fönster, vänder sedan på klacken och fortsätter sin vandring. Tills hon kommer till nästa affär, ska gå ut och samma scenario uppstår...GAH!

3. Afrodite kan tyvärr vara besvärande förvirrad och tyvärr göra extremt korkade saker ibland.
På översta plats i denna kategori är morronen då hon ska kalla på sina barn, som sover på ovanvåningen. Hon hör sig själv ropa "Afrodiiiteee"!!! upp i trappan. Från sina rum rusar barnen, som undrar om morsan deras nu blivit tokig på riktigt!

4. Afrodite har bott ett år i Göteborg.
Afrodite, som i hela sitt 18-åriga liv hade bott i en liten, sketen, skånsk byhåla i hela sitt liv, kommer plötsligt på att hon minsann ska flytta med pojkvännen (som ska gå en utbildning) till Göteborg.
Afrodite, som då går första året på Vårdlinjen på ett gymnasium i Ystad går samma dag till SYO, söker förflyttning till Munkhättegymnasiet i Göteborg och får grönt ljus samma eftermiddag. Detta innan pojkvännen eller någon annan har en aning om hennes tilltag. Vet inte om föräldrarna eller pojkvännen blev mest förvånade faktiskt. (Afrodite är alltså oerhört impulsiv!)

5. Afrodite "tror på spöken"!
Eller ja, hon tror på det övernaturliga eller vad man ska säga. Alldeles för mycket har hänt i hennes tillvaro för att hon inte ska tro på detta. Exempelvis har hon (förmodligen) haft besök av både mannens avlidna pappa och systerns avlidna son. Bland andra. Men det är en helt annan historia! =)

Ok, that's my five!
Hope I didn't tell it before...?!

Afrodite är inte bara jekligt impulsiv, hon är lite busig och olydig oxå minsann!
Hon tänker nämligen inte följa awarden till punkt och pricka.
De där 15 länkningarna får vara så.
Alla mina besökare är värda den!
Vassegoa! =)

Kommentarer
Postat av: 4U2

Ha,ha,ha!

2011-02-27 @ 13:23:42
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Grattis till awarden!!

Såå himla rolig läsning :)

Jag skulle gärna vilja höra fortsättningen på "Afrodite tror på spöken" då jag också tillhör de som tror ;)

Kram kram

2011-02-27 @ 13:30:35
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Diana

Det där med affärer har min mamma noll koll på med, fast hon döljer det inte så smidigt som du att hon inte har koll på vilket håll hon kom ifrån. Haha.

Parfymer... tja, vi har alla våra grejer. Jag är för snål för den hobbyn och önskar mig en parfym till födelsedagen varje år. Men det hade varit skoj att variera sig... :)

2011-02-27 @ 14:33:49
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Jess

Grattis till award! Kul att få veta lite mer om dig!

2011-02-27 @ 14:46:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Znogge

Grattis till awarden. Jag har svårt att hitta parfymer som tilltalar mig. Får så lätt migrän... Just nu har jag två som fungerar. Cinema och Daisy. Alltid något ;-)



Kram



2011-02-27 @ 15:11:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: gunsan

Grattis vännen, o det här var det bästa inlägget jag nånsin läst tror jag, himmel o pannkaka vad du är rolig;))



Kramizzzzzzz

2011-02-27 @ 16:07:55
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Kul att du tog dig an awarden.

Klart att du fick sno kortet.

Allt mitt är ditt,syster! :)

Kul att få veta mer om dig. Dom små snaskigheterna tar vi då du kommer upp :)

Kram på dig!

2011-02-27 @ 17:34:34
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Svorskan

Jag tror på andar och på andra sidan. :)

När det gäller parfymer är jag jättesvår när det gäller vilka dofter jag gillar på mig själv. Vilken tur du har som gillar många!

Sv: Tusen tack!

2011-02-27 @ 18:17:07
URL: http://svorskan.se
Postat av: Helene

Jag har oxå fått en...MEN jag har glömt bort

det = ((

Kul att få veta lite mer om dig.

Kram Helene.

2011-02-27 @ 21:56:28
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Grattis till Awarden!



Hahaha! En anings impulsiv kan man gott säga :-)

2011-02-28 @ 11:58:57
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0