Afrodite...

...fortsätter att bloggpausa, i den meningen att det inte blir några stora bloggprommisar.
Men att uppdatera här, är väl ändå det minsta jag kan göra...=)

Idag är Afrodite mör!
Gårdagen bjöd på förberedelser hela dagen.
Inför kvällen med goda vänner.
18.30 var de inbjudna.
Klockan 05.00 gick de hem.
Underbart!

Tack till A & P och K & K för en trevlig kväll!

Kocken (ja, det skulle väl kunna vara jag då) bjöd på trerättsmeny.
Förrätt: Kavringsrundell på salladsbädd med gubbaröra och några...eh...många...eh...en nubbe (självklart gammeldansk) och en immig, kall till detta.
Varmrätt: Fläskfilé- och svamppanna á la Afrodite med ris och ruccola- mangoldsallad med crema di balsamico-topping. Till detta sydafrikanskt rödvin á la Roodeberg (nr 7451).
Dessert: Limemarinerade jordgubbar med vit chokladmousse (igen...men dock till andra gäster). Till detta serverades ett italienskt dessertvin vid namn Nivole (nr 7787).
Till kaffet: Mintchokladtårta (igen) med gräddtopping och konjak eller whisky efter behag.

Lyckat och rekommenderas! =)

Stämningen var hög redan från början.
Mannen hade dessutom förberett musikfrågesport á la "Roobidoo" med tillhörande textremsor och dylikt.
Det hela avslutades med en musikquizz.
Mycket uppskattat och trevligt blev detta inslag!
Tack för detta mannen! (jag hade ingen aning om hans lilla "tilltag")
Och vem vann då??!!
Jo - Afrodite!
Grattis till mig! hihi

Och stämningen då...? Ja, den blev bara högre och högre! =)

Snart inleddes dansen.
Oj, vad vi dansade!
(bilder kanske kommer...)
Natten lång och ända in på småtimmarna.
Klockan fem stapplade gästerna ut och hem och Afrodite snart i säng.

Vilken härlig kväll!

Idag då...?!
Mör och lite trött är jag men annars mår jag alldeles förträffligt!
Hemmet är återställt och det enda som minner om en trevlig festkväll är kassarnaen med ihopsamlade spritflaskor.

Nu - en dusch och sen blir det planering inför morgondagen!

Söndag på er!

Kommentarer
Postat av: Mie

Ser ut som en mycket lyckad kväll, och beundrar er som orkar vara uppe såå länge, skulle jag aldrig orka hihi:) Kram

2011-01-16 @ 14:35:44
Postat av: Znogge

Vilken helkväll! Härligt :D Nu får du vila i dag...



Kram

2011-01-16 @ 15:19:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jess

Härligt!

Jag bara älskar frågesporter och musikquizer!

2011-01-16 @ 15:52:59
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det kan man snacka om en hel kväll :)

Kramen!

2011-01-16 @ 16:35:13
Postat av: soffie

vilken toppenkväll!

2011-01-16 @ 21:11:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Vilken meny, Imponerad!!

Och vilken helkväll, kan tänka mig att du/ni har varit möra idag;)

Kram

2011-01-16 @ 22:05:50
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Helene

Vilken god mat ni åt...

Och grattis att du vann = ))

Ha en fin vecka och KRAM / Helene.

2011-01-16 @ 22:27:55
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Happy

You busy you.

Det lät som en kanonmiddag.

Full fart hos dig som vanligt :-)

Kram!

2011-01-16 @ 23:14:56
URL: http://happyontheway.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0