Det har firats...

...födelsedag! =)

Och nu varnas för såväl bildbomb som egoboost!

Dagen började med frallefrukost som var uppdukad på mitt favvisplace - däcket!
Men då var jag inte riktigt vaken, så inga bildbevis finns på denna...

Afrodite fick sedan göra precis vad hon ville i några timmar, innan nästa event och vad tror ni att hon gjorde då...?



Japp, solade såklart!
Sen kom mannen hem och bjöd på kaka...



...och blomster...



Mina födelsedagspresenter då, de som jag fick på natten då jag kom hem från Norrland, alltså...?
Jo...



En "ljusvägg" i smide, med en massa ljuskoppar på.
Som gjord för mitt TV-rum en kulen kväll i oktober.
Men det tänker vi inte på nu, va'...??!!

Och biljetter fick jag.
Till två av världens bästa band!



Vaddå?!
SER ni inte?!



Och i samband med denna konsert är en middag på restaurang utlovad.
Man tackar! =)

Klockan 17 skulle jag vara redo för avfärd, det hade jag fått besked på.
Jag fick alltså överge däcket ganska tidigt för att hinna mumma till mig inför kvällens event.
Sista strålarna innan avfärd...och ready for takeoff...



Första stopp - Hamngatan i Ystad för en iskall, immig...



Mmmm...



Och efter en öl, vad behöver man då...?
Jo, gå på toa stup i kvarten!
Och då kan man plötsligt få en sån där lusta och tokig ingivelse att man ska busa till det lite där inne i sin ensamhet...



*blink, blink*



Iiiihaaa!



Äh, förlåt, jag har visst blivit helt skogstokig där uppe i de Norrländska skogarna...!? ;)

Sedan blev det en promenad till restaurangen Le Cardinal.
Och här fick jag världens "chock"!
Ja, i positiv bemärkelse då.
För, vem satt redan och väntade på oss på restaurangen, om inte de tre hemmavarande sönerna...



Och jag hade ingen aning!
De hade lurat mig!
Jag hade fått veta att mannen och jag skulle ut och käka på tu man hand och att sönerna skulle beställa hem pizza.
Men, en timme efter att mannen och jag satt oss på tåget hade alltså dessa tre "busarna" satt sig och åkt i samma riktning.
Så mysigt och roligt! =)
(Till saken hör att de aldrig brukar vilja följa med på såna här utsvävningar, därför blev jag så chockad. Men vad gör man inte för lilla mor, som dessutom varit ute på egna utsvävningar långt upp i Norrlands skogar i dagarna fyra...?! =) Jag tror bestämt att jag varit saknad...)

När denna goda mat var intagen...


(Ja, och dricka! Det är ju sommar och semester och då FÅR man dricka vin så ofta man vill!)

...åkte sönerna hemåt igen.
Mannen och jag fortsatte mot småbåtshamnen och stranden för en kvällspromenad i solen...





Och Afrodite, som ju är en riktig strandloppa, kunde ju inte motstå lustan att busa till det lite även på stranden...



HEJ! HEJ!

Och promenera i strandkanten bara måste man...



Mysa i solen på bryggan ville man ju oxå göra...



Men VAR är Afrodite...?



Jo, HÄR är jag...! =)

Och sen blev det åter dags att fara hem och fortsätta kvällen, som sig bör, en underbart ljum sommarkväll...



...med däckhäng! =)

Tack för en underbar födelsedag, Mannen! ♥



Och godmorgon god förmiddag till er andra! =)

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Grattis till dig

Så fina bilder

2011-07-07 @ 11:19:28
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Susanne P

♫♪♪♪OMG, OMG what a wonderful suprise!!!♫♪♪♪

Vilken överraskning de bjöd dej på!

Hahahha! Ja, du! Du HAR nog gått och blivit skogstokig undertiden du var här! Vi smittade dej med lite norrländsk mentalitet! Men sånna är vi! ;) ;)

Kram

2011-07-07 @ 11:20:26
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken dag du haft!

Vad gulligt av dom som planerat allt i minsta detalj.

Du måste ju vara van vid det här laget att varje gång du går in i en restaurang ska där finnas en överraskning ;)

Hahaha...ja...det är lätt att bli nalta skogstokig här uppe i Norr ;)

Kram på dig! <3

2011-07-07 @ 11:20:57
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Gun

Härlig dag de ordnade för dig, din famlij.:)

2011-07-07 @ 11:36:07
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken helt underbar och perfekt födelsedag!



Gratis i efterskott och kram!

2011-07-07 @ 11:57:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marie

Men hallå, vad mörkt ni verkar ha det på kvällarna nere i Skåneland, annat är det häruppe. Ja, ett tag till iaf, om några månader kommer knappt solen fram på dagarna.

NU ska jag gå ner till studsmattan och lägga mig och läsa några nylånade deckare från biblioteket.

Ha det bäst!

Kram♥

2011-07-07 @ 12:17:00
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

OMG vilken trevlig överraskning!! Underbara bilder!

Vad fin du är! Är det koftan från Norrland du stoltserar i?

Skogstokig? Jag tycker det verkar helt normalt att fota sig själv i sin ensamhet på en offentlig toalett. Gör inte alla så?? ;)

Love U!! ♥

2011-07-07 @ 13:44:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: carina

Stort grattis i efterskott♥

2011-07-07 @ 13:53:07
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Jess

En väldokumenterad födelsedag!



Grattis i efterskott!!!



kram

2011-07-07 @ 19:00:54
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: gunsan

Men wow wow vad de hade fått till det, vilka goingar;))

Underbara bilder o det ser ju inte allför trist ut där du sitter på ditt däck;))



kramizzzzz

2011-07-07 @ 20:26:23
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Men oj! Vilken födelsedag! Vilken man! Vilka icke-hemmavarande-söner!



Och du! Vi ses på Stadion!! :)

2011-07-07 @ 22:04:28
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0