Gårdagen...

...blev en lyckad dag med tre olika "turer"; en tur till stranden, en tur på däcket och avslutades med en tur hos goda vänner!
En dag som helt klart dög! =)

*****************************

En annan dag som dög var i förrgår.
Och den dagens bild-bombning fortsätter nu! =)
(och ni som är allergiska mot denna typ av inlägg - sluta läs NU!)

Kring Smygehuk finns allehanda bodar...



...med souvenirer och hantverk med lite av varje för alla smaker...









Skånsk mat utlovades i den här "ludan"...



Och så Köpmansmagasinet med den skånska flaggan vajande i vinden...



Och här fanns "hantverkskonst" må ni tro...



Här har någon lyckats avbilda mig medan jag utför allehanda work-out...



Tavlor i flera stilar...



Inte för att jag skulle vilja ha den här på väggen, men den var ganska cool.

Tavlor med budskap, skrivna av barn...



...och tavlor med andra viktiga budskap...



Och sedan...

...från Smygehuk mot Skanör och Falsterbo!

Vi gjorde några stopp på vägen, dels på...



..."Hönan Agda" eller Agda's Countryshop som den faktiskt heter.
En lite lantlig inredningsshop längs kustvägen.

...och dels på inredningsstället "Ting ute & inne", ett måste om man är på det här hållet!
Bara njut...









Ett place för alla smaker och i alla färger, lila till exempel...=)



Utomhus fanns olika rum som ägarinnan skapat. Detta av det mest underbara slaget och som jag absolut skulle kunna tänka mig att återskapa på min framsida...



Helt underbart! ♥

Vidare drog vi och hela tiden lurade ovädret i kanterna...



...men som tur var höll det sig just där.
För, där vi var, strålade solen. =)

Slutligen var vi framme i Falsterbo och i Skanör.
Och i det sistnämnda samhället besökte vi hamnen och stranden.



And, only for you, miss Decdia...



...a Lighthouse! =)

Här kunde man faktiskt se Öresundsbron och Köpenhamn...



Underbar strand...







Här skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo!
Nära havet och nära naturen!
I ett helt underbart litet samhälle som samtidigt ligger nära Stora Staden.
Många från vår lilla håla flyttar till andra små "strandsamhällen" i samma syfte, men i en jämförelse med Skanör, bleknar faktiskt allt annat.
Särskilt med tanke på närheten till stan och de braiga kommunikationsmöjligheterna.
Nu hittade vi tyvärr inga lediga hus där...=/
Men i framtiden vet man aldrig...=)

Efter det här besöket blev det en tur till Malmoe faktiskt.
Vi lämnar alltså Söderslätt för den här, men dock ej sista, gången.
(Och nästa gång blir det nog Österlen som utforskas närmare, allt för att vara förberedd när de "sköna hönorna från norr" kommer på besök...)
Mannen hade "ett ärende" (ni vet, ett sånt där trist i nån teknisk butik som jag bara avskyr).

Och nu började dessutom denna svensk bli riktigt hungrig!
Och hon var sugen på pizza!

Ett av favvisställena fick sig alltså ett besök...



Mums!



Efter detta tog vi en liten tur in om till svärisarna på en kopp kaffe.

Och sist, men inte minst, och efter en helt underbar dag...












...DÄCKHÄNG!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Marie

Den där budskapstavlan av sexåringen var helt underbar, SÅ träffande:)

Du var välförtjänt av vila efter en sån tur, förstår att det tar på krafterna!

Kram♥

2011-07-13 @ 12:14:46
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Men!? Är det inte äppellådor som står där utanför hos Agda? Undrar vad dom kostar? Jag har letat såna ett tag men inte hittat några. F*n att det ska vara så långt!



Vilka härliga ställen! Hos Hönan Agda :) och Ting ute & inne skulle jag nog trivas, inredningstokig som jag är ;)



Skymtar jag inte en liten fyr där i Skanör också? Jag är lite småförtjust i fyrar, dom är ju lite ståtliga så där... ja, inte för att jag har tänkt köpa nån sån men titta går ju :)



Avsluta en sån toppendag på däcket är ju pricken över i. Men vad mörkt ni har på kvällen, det är ju tur att det finns ljus :)

Kram vännen!

2011-07-13 @ 13:42:59
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ååå...nu längtar jag ännu mer att få komma ner till Skåneland.

Men få se...skånsk mat? Vad är det? Inte surströmming,väl? ;)

Kram!

2011-07-13 @ 16:16:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Camilla

Glömde att säga: Vad mörkt du har det på kvällarna. Hos mig är det ljust även klockan fyra på morgonen.

Äh..det vet du redan :)

Kram!

2011-07-13 @ 17:15:30
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

En perfekt dag fast hade ni valt Skanör i går i stället hade det varit ännu bättre. Så pizza från Casa Mia. Under ett par år jobbade jag i kvarteret intill så det blev några besök där... Livsfarligt gott!



Men vädret i morgon... Fy för :-(



Kram

2011-07-13 @ 19:36:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: gunsan

Ohhh jag bara njuter över alla underbara bilder o dessa små butiker, wow;)



Däckhänget ser ju som vanligt inte alls helt fel ut;))



kramizzzz

2011-07-13 @ 22:45:30
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Är nån allergisk mot såna inlägg?? Inte jag i alla fall, jag älskar sånt. Se underbart ut! Och däckhänget gillade jag mycket!!

Kram

2011-07-13 @ 23:56:00
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0