På tur i Ystad

Japp, Afrodite och Mannen är på tur i Ystad idag oxå.
Hon har ett MYCKET viktigt ärende som inte blev uträttat sist.
(Gissa vad...!?)
Och medans hon utför detta kan ni väl ta en tur på egen hand...



...fortsätt bara rakt fram så håller ni er på gågatan. =)
På höger sida hittar ni flera mysiga inredningsbutiker med jämna mellanrum.

Den första är Marimekko-butiken...







"Sådär", i Afrodites smak faktiskt, förutom att hon gillar det där speciella blommiga Marimekko-tyget väldigt mycket.
Men EN sak gillade hon väldans...



Den här väskan skulle LÄTT kunna få bli hennes!
Bara sååå fin!
Dock passade inte priset henne alls, så den fick snällt stanna kvar i butiken.

Mer inredning...





Afrodite gillar att titta på det här ögongodiset och går in i varenda affär...
...dock är det inte alls i hennes stil, vilket oftast gör besöken billiga.

En av Ystads många gränder...



...och går ni ner här och svänger höger och sedan vänster, kommer ni ut på Hamngatan.
Gå sedan rakt fram, över järnvägen och ni står vid hamnkiosken.
Där kan ni bland annat köpa väldans god glass om ni är sugna...=)

Och här då...vad har vi här???



Vilken gata är det och vad är så speciellt med den???

Och VAD är det Afrodite har för ärende i Ystad idag igen...?!

Tre frågor - tre svar!
Länk och cyberapplåd till det första rätta svaret! =)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Älskar också det blommiga tyget som jag har på min necessär och sminkväska. Skulle vilja ha ett par sådana gummistövlar. Med andra ord, jag tror det blir en tur till Ystad...



Så över till frågorna:



Ni glömde köpa vin till "däckhänget", gatan heter Supgränd och alla husen är lika höga!



Kram

2011-07-15 @ 12:56:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jess

Lätt!

1 Mariagatan

2 Wallander bor där

3 Du ska unna dig den fina väskan!

2011-07-15 @ 14:26:35
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: anne

Ja, om det nu är på gågatan du uträttade ditt ärende, på höger sida om jag inte minns fel, så är det nog som Znogge föreslår; vin till hänget. Znogge har säkert rätt när det gäller resten också.



Och jo...Jag har också tummat på flera av Marimekkoväskorna i den där butiken! :)

2011-07-15 @ 20:05:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Men åhhh vilket ögongodis du bjuder på! Älskar de där Ittala skålarna!

Den där väskan skulle LÄTT kunna få hänga på min axel också :)



Du skulle naturligtvis köpa alla halsband du inte köpte igår. Den där gatan och vad det är för speciellt den har säkert Znogge koll på. Jag har ingen aaaaning men jag gissar som Znogge ;)

Kram kram

2011-07-15 @ 22:43:56
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: gunsan

Hihihi, fnissar åt Znogges svar, men faktum är att jag tror att hon har rätt, så jag fuskar o säger samma sak;))



kramizzzzz på dig;)

2011-07-15 @ 23:27:36
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0