Söndag!

Japp, den rubriken är jag faktiskt särskilt nöjd med, så det så! =)

Snart ska jag rusta mig för nästa "äventyr".
En hink, en trasa, en mopp, ett par gula plasthandskar (men var fasen har jag lagt dem, tro...?!) och så en pall.
Här ska torkas och städas av i källaren förstår ni.
Mannen ska, som sagt, börja bygga våra lagerhyllor idag och han ska starta i den ena hörnan.
Innan han kommit så långt att det blir dags att sätta hörnhyllan på plats, ska jag ha förberett med tvättning av såväl tak och golv som vägg.
Shit, vad det ska bli härligt när det är klart!
Efterhand som hyllplanen kommer på plats ska sedan de saker som vi valt att spara placeras i hyllorna (i boxar från IKEA, så småningom, när de är inhandlade alltså...himla korkat att inte ha dem på plats när det börjar hända grejer...).
Det är då det roliga börjar...själva "möbleringen".
Länge hade jag tänkt att jag skulle ha en loppis på sånt som känns i ♥ att slänga, typ barnens gamla leksaker (Duplo, Lego, Brio, en leksaksspis med allehanda tillbehör...ja, you name it!), men nu helt plötsligt inser jag att det kanske inte ens är värt "bryet" (bekymret eller omaket, för er som bor norrut...) med tanke på att man kanske får 50 spänn per påse (det är liksom organiserat i påsar).
Nope, jag har bestämt mig för att skänka bort det till någon lokal loppis, så får de i sin tur sälja det.
Pallar inte ta i det.
Och tror inte att jag förlorar så mycket på det heller.
Hur som helst...det börjar bli dags.
Plikterna kallar...
På med gummit (ja, gummihandskarna alltså), så kör vi mannen! =)

Förresten!
Vart ringer man om man ser något konstigt naturfenomen som man vill rapportera...?
SMHI...?
Idag ser jag nämligen något blått skymta fram emellanåt mellan allt det vita och grå och det ser verkligen helt surrealistiskt ut!







Godmorgon! :D

(Och av förklarliga skäl, hinner jag inte gå någon blogg-walk idag, utan vi "ses" en annan dag!) =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahaha...det kallas sommar. Sol Och semester.

Sånt som vi har haft här uppe,hela sommaren ;)

Vilken tur att du översatt brytet. Annars skulle jag trott att du menade "bryta". Och "bryta" det är något man äter. Mjölk med bitar av tunnbröd i,med lite sylt i.

Det åt jag ofta då jag var liten.

Nä...på med gummit nu ;)

Kram!

2011-07-31 @ 10:10:20
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Vad ni är duktiga! Här skulle det behövad en regäl rensning i vår källare men orkar inte ta tag i det...

(tack för att du översatte så även vi bigrip va du mena!);)

Puss & kram till dej

2011-07-31 @ 10:12:58
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: anne

Det är nog inte mycket som är värt besväret när det gäller försäljning av begagnade prylar...



Å andra sidan hörde jag av en bekant om de som köper in saker (i detta fall barnkläder från PoP) på rea och sedan säljer det strax under ordinarie pris på Tradera och faktiskt tjänar en hel del på att göra så.



Inte vet jag, jag har bara inte fattat hur man hanterar Tradera...

2011-07-31 @ 11:42:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: maria

Vad roligt att få iordning i källaren :)

Då har ni att göra nu då...



Dem där molnen gillar vi inte...

Ha en skön söndag <3

Kramar Maria

2011-07-31 @ 12:13:46
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Monica

Ni är såå duktiga! men fortfarande inga bilder??? Jag väntar!

Nu ska vi strax åka till sandslottstävlingen på Falsterbostranden! Bilder kommer!

Lycka till med källaren!

Kram, Monica

2011-07-31 @ 14:15:46
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: gunsan

Ohhh så sksönt att bli av med en massa grejer, men du.....ska du inte spara legot.....man vet ju aldrig, det kan ju liksom vara skojsigt att ha hihihihi;))



Kramizzzzzz på dig;)

2011-07-31 @ 22:08:53
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0