Dagen igår...

...innebar en underbar premiär.
Strandpremiär!
Som jag njöt!
Vågornas skvalp, solens smekningar och sanden mellan tårna...mmm!
Som jag längtat!
Badade gjorde jag oxå, trots Östersjöns sparsamma temperatur på 13-14 grader.
På hemvägen svängde jag inom till hovleverantören och fixade lite proviant inför kvällen.
När jag kom hem landade jag till på däcket med en iskall.
Sen blev det fart må ni tro!
Lasagnen förbereddes och "schuss" in i ugnen, rabatt-rens inleddes, lasagne intogs, rabatt-rens fortsatte, sen "schuss" in i duschen.
Utmattad landade jag sedan i solsängen, där mannen väntade med ett glas rött.
Sen blev det däckhäng i några timmar.
Vilken underbar kväll!

Idag har jag stigit upp i ottan, trots ledighet.
Tanken är att sköta om hemmet lite, innan det blir dags att sköta om brännan.
Man vill ju inte missa en underbar sommardag pga städning heller.
Då missar jag hellre ett par sovtimmar.

Dags att hugga in på dagens meny - städning av diverse eftersatta utrymmen in la casa.
Jag inleder med badrummet och fortsätter sedan till fönsternas utsida, sen får vi se.
Mannen hugger in på Mr Snabeldrake.

Vi ses säkert i nån halvlek nånstans...

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tror du jag blir avundsjuk att ni har sommarvärme?

I så fall tror du rätt. Jag är JÄTTE avundsjuk!

Jag vill också ha värme. Sol har vi men ingen värme. Nja...vi har väl 18 grader men det blåser som aldrig förr. Tvätten som jag hängde ut i går,torkade på en och en halv timme. Stolpar och träd har blåst omkull.

Många blev utan ström.

Nä...nog vill jag hellre ligga vid vattnet och sola.

Kram på dig!

2011-06-05 @ 08:33:28
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Åh vad gott det låter!!

Men bada när det är 13 grader i vattnet??

DET låter inte riktigt klokt! ;)

Ha en skön söndag!

Kram kram

2011-06-05 @ 10:55:18
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0