Idag smäller det igen!

Klockan 11.15 äntrar yngsta sonen högstadieskolan för sista gången.
Och han går då UT!
Han behöver aldrig mer sätta sin fot där, om han inte vill.
Tror att han tycker att det känns ganska najs!
Efter avslutningen blir det, som vanligt vid dylika tillfällen (been there three times before), frallefika som avslutas med jordgubbar och grädde.
Sen är det SOMMARLOV!
Ja, inte för mig, men för två av sönerna.
De två äldsta jobbar ju.
Mannen gick på semester igår (=orättvist)! Men härligt för honom.
Camilla gick oxå på semester igår (= oxå orättvist)! Naturligtvis störtskönt för henne.
Znogge kan se fram emot ett långt, skönt sommarlov även hon, eftersom hon är lärare (= orättvist). Men underbart för henne, som nu kan njuta av sol, bad och strand hur mycket hon vill!
Själv får jag vänta i två veckor till (=oliiidligt). Och synd om mig!
Dessutom jobbar jag ju i ett privat företag och får "bara" en vanlig semester och inget långt, skönt sommarlov (= synd om mig)!
Det var då ett jädra gnäll!
Nope, jag gnäller inte, jag bara konstaterar fakta!

Dags att hoppa i duschen!
För att kunna mottaga yngsta sonen in a proper way!

Godmorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Camilla

Livet ÄR orättvist. Så är det bara. Men man får vara nöjd med det man har det det man får.

Sedan kan man väl få drömma lite och man kan väl få vara lite avundsjuk på andra ;)

Ha nu en toppen dag.

Kram så kanske vi hörs i kväll :)!

2011-06-17 @ 09:06:42
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ia

Godmorgon!!!

Härligt med sommarlov, själv får jag ju vare sig semester eller sommarlov...eller jo, fast inkomstbefriad ledighet :P men det är okej jag får ju ledigt i alla fall.

Ha en skön helg!!!

2011-06-17 @ 10:16:40
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Znogge

Ja, det var ett sabla gnällande här! Betänk att det är fredag, regnet har upphört så skärp till dig och ta ett glas gott vin ;-)



Kram

2011-06-17 @ 18:17:14
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0