Du milde skapare!

Vad jag fått mycket gjort idag på jobbet!
Och än är det inte slut!
Nej, med anledning av en kurs i morgon förmiddag, släpades jobb-datorn med hem.
På den har man då tillgång till "deltagarsystemet" hemifrån. Där man skriver om närvaro, PP-samtal, prognoser och annat matnyttigt.
Jisses, jag tror baskemig snart att tangentbordet tar fyr som jag skriver!
Arbetsdagen gick som bara attan och jag tror att en viss nervositet över en viss sons flygresa och annat kan ha spelat en stor roll.
Klockan halv fem, prick, tog jag mig, utmattad, mot Triangelns station med datorväska och annan packning.
Väl hemma möttes jag av ett alldeles mörklagt (ja, det är ju mörkt numera när man kommer hem) hem och mitt "hallå" möttes av bara tystnad.
Ingen var hemma!
Huset helt tomt.
Det visar sig att yngste sonen är i Malmö med en kompis och näst äldste sonen är i Malmö med en av sina kompisar.
Jag värmde spaghetti och köttfärssås snabbt och lätt i micron.
Sönerna meddelade att en hade redan ätit (förvånad? nej!) och den yngste önskade sig pannkakor om jag möjligtvis kunde bistå med det vid hans hemkomst...jovisst kunde jag det. =)
Han åt, spelade lite musik och sen var han ute igen. På väg till en kompis. Han har ju lov!
Näst yngste sonen kom hem, meddelade att han skulle "lana" och - svisch - så var han oxå iväg igen.
Och här sitter jag. Och jobbar. Och gillar det! Faktiskt.
I bakrunden - TV:n och Martin Timell.
På bordet - levande ljus.
I glaset - lite rött.
Ganska mysigt faktiskt! =)

Ha det gott alla godingar!


Kommentarer
Postat av: gunsan

1 o 2 hej o hå, jösses vad det går undan;))



Men det låter onekligen mysigt med din lilla beskrivning;))

kramizzzz

2011-11-01 @ 22:41:33
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Monica

Puh, vilken dag! Vilken energi!

Jag blir alldeles matt...

Kram, Monica

2011-11-01 @ 23:25:40
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Oj vad mycket! Fast man jobbar kanske mer effektivt med lite vin i kroppen ;-)

2011-11-02 @ 16:30:34
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0