Fredag!

Men det är väl ingen som missat det, va'?!
Idag längtar jag alldeles särskilt tills klockan är halv fem faktiskt.
Nej, det handlar inte om att jag ogillar mitt arbete - tvärtom!
Men det har varit en sååå hektisk vecka. Särskilt igår, då en massa muntliga nationella prov genomfördes.
Ni som vet vad det innebär, vet oxå hur mycket arbete som följer med ett avklarat test. Jag går inte in på det närmare, men det blir MYCKET skrivande!
Även idag fortsätter detta skrivarbete alltså.
Så, när klockan blir halv fem och jag kan se fram emot två dagars paus, ja, då kommer jag att vara nöjd, helt ärligt.

I förrgår var det onsdag (jo, men det är ju fredag idag, remember...).
Onsdag innebär, som bekant, BRON.
Klockan nio bänkade jag mig.
I en köksstol i sovrummet.
(På ovanvåningen spökade det i måndags, så sedan dess har jag inte vågat sitta där uppe själv!)
Tänkte att, om jag lägger mig i sängen (vi har en TV i sovrummet), då somnar jag direkt.
Men om jag sätter mig i en köksstol, ja, då kommer jag att hålla mig vaken.
FEL!
Jag somnade på två röda (lite halvt nedsjunken och halvt liggande i köksstolen)!
Och sov i 1 timme.
Behöver jag säga att jag var något "vingabruten" då jag vaknade??!!
Och att rumpan min sov så hårt att jag inte kände att jag hade någon...(och det säger inte lite...)!

Igår kväll var det dags att ge BRON (som jag verkligen gillar (ja UTOM Saga då, som bara är helt knäpp, känslokall och robotliknande...)) en ny chans.
Mannen (japp, han kom hem igår och han hade oxå missat Bron, eftersom han var ute och partajade i onsdags) och jag bänkade oss i soffan.
Denna gång hann jag längre in i avsnittet, men missade den sista kvarten. JÄDRANS!
På lördag (dagstid!) blir det tredje och sista försöket. =)

Nu - dusch!
Önskar er en trevlig fredag! ♥

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Diana

Okej... du nämner bara i förbifarten att det spökar. Det vill jag veta mer om!

2011-11-04 @ 10:45:00
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vet precis hur mycket arbete som nationella proven innebär... Men håll ut, snart är du också ledig!



Kram

2011-11-04 @ 10:54:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: gunsan

Gaaaaaaahhhhhhh, törs inte säga det så högt, men jag har inte sett något avsnitt av Bron........



Förstår att du har haft massor att stå i med dessa prov o allt som följer med, så nu hoppas jag att du vilar o njuter av helgen;))

kramizzzzz

2011-11-04 @ 22:36:34
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Monica

Jag gillar Saga på ett sätt - hon är så genomärlig!

För ärlig, men dock...

Kram, Monica

2011-11-05 @ 17:12:56
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0