En något "kaosig" dag är till ända!

Men...



Hehe! ;)
Nåväl...

Redan igår visste jag att vi skulle vara "en lärare kort" på jobbet idag. (Ja, och jag har väl själv varit med och åsamkat kollegornas lidande kan tänkas...och smittat ner dem med mina bacellusker from hell förra veckan!)
Detta skulle lösa sig med en vikarie. Plättlätt liksom.
Men si, där gick man bet. För så j-a lätt skulle det inte visa sig vara.
Nä, för "vikarien" vabbade dagen till ära. Och ingen kan ju hjälpa det, självklart inte.
I hela den övriga verksamheten inom företaget saknades också flera lärare idag.
Kontentan av det hela är att jag själv (delvis med hjälp av en resurs till) fick gå in och täcka. Den andra personen fick gå in och täcka för den första personen (som ju är sjuk, remember...) i eftermiddag och jag själv tog hand om min andra grupp på eftermiddagen. PUH! Hänger ni med...?
Helt slut efter dagens "vedermödor" begav jag mig klockan tio över fem (ja, lite sent!) iväg till Triangelns station och insåg att jag just missat mitt tåg och snällt fick sätta mig och invänta nästa.
Klockan halv sju äntrade jag äntligen hemmet.
Och väl hemma möttes av en väldigt pleasent surprice - boyzen mina (de godingarna, väluppfostrade och omtänksamma) hade iordningsställt hemmet (tömt diskmaskin och satt i den igen, dukat, lagat mat osv. osv)! Oj, vad jag är bortskämd! =)
Och så hade de...äh, vänta nu! Klockan är ju halv åtta hos mig. (Det är den väl kanske hos dig med? *fniss*)
Nu måste jag för bövelen kolla på Helge!
Återkommer snart!

Hellooo!
Nu är jag tillbaka igen!
Nja, den där menyn i Halv åtta hos mig, var inget som tilltalade mig nämnvärt faktiskt.
Jag har i och för sig aldrig ätit nässelsoppa, men det låter inte lockande heller.
Älg har jag ätit och, liksom kvällens värdinnas, blev min älg en väldigt seg historia...och ingen hit det heller. (Vad kräsen jag låter plötsligt...!)
Lingonglass då? Njaä...jag har ätit lingon parfait en gång (på en stor officersbal!) och skämdes ögonen ur mig för att jag inte gillade det. Men glass MÅSTE ju bara vara godare...!?

Nåväl...åter till sönernas lilla "mottagningsöverraskning"...
Ovanpå allt det andra, som jag nämde tidigare, ja då, innan Helge, ni vet...så hade de tänt en massa ljus. De VET ju hur mycket mamman älskar ljus nu i höstrusket. Ett måste för att överleva denna mörka, trista, långa oliiidliga...äh, det var ju inte hösten jag skulle snacka om!
Kolla...



JO! Det är väl klart att det fanns mat på bordet oxå! (Stekta biffar, ugnsstekt potatis, vitlöks- och bea-sås...mums!) Men det kan ju tänkas att jag kanske, möjligtvis glömde att föreviga både innan och under måltiden, kanske, va', va', va'...?! Och då får ni ju hålla tillgodo med en efter-bild...=)

NU ska jag softa i alla fall! Vad ska ni göra?

Goderafton! ♥

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Usch vilken dag du har haft!! Vilka underbara barn du har.Sånt där gör en glad=D

Klart man kollar på halv 8=D

Kram

2011-10-18 @ 20:14:10
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Monica

Så skönt att komma hem till rent hus, tända ljus och färdiglagad mat efter en sådan dag!



Nässelsoppa hat vi alltid som förrätt på Valborgsmässoafton (med nyplockade nässlor) och den går inte av för hackor, det kan jag lova dig!



Hoppas att du får en lugnare morgondag!

Kram, Monica

2011-10-18 @ 22:02:47
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: gunsan

Vilka goa killar du har fixat till;)))

Underbart att komma hem o mötas av detta.



Vilken dag för dig, lite tomt på personer kan man verkligen säga, men du kom igenom dagen o jag kan tänka mig att du inte tänkte några snälla ord när tåget hade gott ifrån dig;)

kramizzzzz

2011-10-18 @ 22:04:11
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: soffie

mmm att komma hem till så god mat måste vara guld det gör jag aldrig:( hoppas din onsdag blir mindre kaotisk, kramen

2011-10-18 @ 22:13:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Znogge

Du har uppfostrat killarna dina bra! Lite uppassad vill man bli när man kommer hem. Här var inga tända ljus men annars ok ;-)



I morgon satsar vi på en lugnare dag!



Kram

2011-10-18 @ 22:19:08
Postat av: Ama de casa

Jobbig dag men lyxig kväll - det jämnar väl ut sig, va?

:-)



PS: Nässelsoppa är jättejättegott!

2011-10-18 @ 22:33:14
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Diana

Haha, har du rökt jordnötter eller? :) Måste vara de långa dagarna som tar ut sin rätt... Nåja, du tog igen bloggbristen med råge här! Hehe

2011-10-19 @ 07:44:07
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Wow. Det var en lång och slitsam dag du hade. Men den slutade ju desto trevligare!

Vilka underbara pojkar du har.

Kram & god morgon min sköna!

2011-10-19 @ 07:50:00
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Postat av: Camilla

Låter både som en bra dag och mindre bra dag.

Det måste vara stressigt att jobba mankort.Men,men...ibland så måste man. Vilken tur att du hade maten klar då du kom hem. Som sagt...du har snälla boys.

Hmmm....november då?

Vi får ta och ringa till varandra en dag. Det var ju ett tag sedan nu.

Kram!

2011-10-19 @ 07:50:25
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Bara Jag

One of those days huh! Men visst är det väl underbart att få bli positivt överraskad när man minst anar det!

Kram på dig!

2011-10-19 @ 09:26:43
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Monika

Vilket härligt välkomnande ! Då glömmer man lätt hur jobbig dagen har varit :)

ha en fin onsdag

kram monika

2011-10-19 @ 09:58:44
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Postat av: Sus

Vilka supergulliga grabbar!

Vem har fostrat dom?? :-D



Kraaam

2011-10-19 @ 19:56:34
URL: http://blomtoken.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0