Synonymer.se och Afroditiska fnulerier

Enligt synonymer.se, som för övrigt är en av mina favoritsidor på nätet, är ödmjukhet och högmod raka motsatser.
Jag ser mig själv som en otroligt ödmjuk person och jag har oerhört svårt för att hantera högmodiga typer. Jag fattar liksom inte hur dessa, min raka motsatser, fungerar.
Jag möter den här typen av människor varje dag och jag har svårt att sätta dem i perspektiv till mig själv och jag kommer på mig själv med att analysera dem konstant. Vill försöka förstå hur de tänker och fungerar. Inte för att jag vill vara som dem, utan mer i ett forskningssyfte. De förstår ju liksom inte hur de går fram genom livet som fullständiga idioter, som ångvältar som verkar ha som uppdrag i livet att förringa andra. Förminska andra för att förhöja sig själv. Energitjuvar! GAH!

*fnular, fnular och fnular*

Nej, det GÅR inte. Jag KAN inte förstå!

*fnular vidare*

***********************************

Affirmationer i all ära, men finns det liksom ingen bortre gräns...?



Jag menar, ok att...

...och...



Även...


...och...


...och så vidare.

Men var går gränsen för vad som är sunt att fylla sig med...?



Skapar inte detta hybris?
Världen är redan överrepresenterad av egocentriker och storhetsvansinniga, det behövs liksom inte fler!
Jag menar att det behövs mer empati, medmänsklighet och ödmjukhet i världen och här måste allt starta hos den enskilda människan.
Och syftet med de positiva affirmationerna måste väl ändå vara att stärka självkänslan och självtilliten, inte att skapa nya narcissister!

Eller???

Gillar verkligen Savage Gardens "Affirmation"!

"...I believe in Karma what you give is what you get returned..."

Näpp! Nogfnulat för idag!
Basta och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jess

Klokt fnulat!

2011-09-15 @ 22:18:47
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: gunsan

Ja här får man fnula till det ordentligt;)

men är det inte här de typiska svenska orden kommer in.......Lagom är bäst;))



Kramizzzz

2011-09-15 @ 22:36:20
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Jag tycker om dig!!

Skit i energitjuvarna!

Tänk ,karma!

Kram

2011-09-15 @ 23:51:34
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Diana

Här fnulas det på!

Är är sån som gör mig "dum" när jag träffad personer som är högmodiga. Sen kan jag avundas dem för deras självförtroende, det måste ju vara härligt att "veta" att man är världsbäst...

2011-09-16 @ 00:04:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Självförtroende och självtillit är bra men allt i lagom portioner. I skolan ser jag enormt många "jag-barn" som liksom tycker att allt kretsar till den. Blir inte alltid så bra när det krävs att du ska kunna samarbeta och fungera i en grupp...



Kram

2011-09-16 @ 06:23:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

God morgon fnularen!

Jag blev visserligen inte först i ditt inlägg, men jag var den första som kommenterade idag! Närmre tolv utan att ha någon som helst koll på klockan kan man knappast ha varit!

2011-09-16 @ 07:53:30
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj...fnular du så mycket så att det tog knäcken på dig. Sover du än? ;)

Nä..det är ju fredagskväll. Jag tror att du nu sitter och äter en god middag med din fina familj. Ja..givetvis har du ett glas rött framför dig.

Nä..inte framför dig. Glaset är nog vid munnen :)

Kram!

2011-09-16 @ 17:43:08
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0