En jätteintressant kväll!

Tack för den syrran! ♥

Hela kvällen igår, var jag orolig för att de skulle hitta en anledning till att behålla mig.
Sätta mig i "björnburen" eller på "obs" eller i "spännbädden" eller varför inte bara i en helt vanlig "cell nr 24"...?!

Men nä, det gjorde de inte.
Jag hade tydligen varit snäll.
Inga plumpar i registret.
Ingen uppseendeväckande bakgrund.

Nej, mitt personnummer var cleant nog för att släppa in denna svensk innanför murarna...



...på en av Malmös slutna "fångvårdsanstalter".

Sen att jag naturligtvis skulle lyckas göra bort mig lite på plats, är en helt annan femma!
Jamen, hur dumt var det inte att placera två styck stora plåtvagnar stående längs ett element precis bakom borden där vi, en grupp på 20 pers skulle sitta och försöka intaga lite korv i bröd...? Och inte kan jag väl hjälpa att de råkade ramla när jag gick förbi dem, så att de förde ett herrans liv i hela köket när de ramlade mot golvet...? Och inte kan  väl jag hjälpa att alla stannade upp och fick ett plågat uttryck i fejjan, samtidigt som de höll på att sätta såväl korv som kaffe i halsen...?

DET kunde väl ändå inte JAG hjälpa...?
PUH!
(Undrar om de ångrade sig att de faktiskt hade släppt in mig, när allt kom omkring...!)

Jodåsåatte...men annars gick det bra. ;)

Syrran, som är utbildad socionom och kriminalvårdsassistent, arbetar alltså där, på anstalten.
Och förra veckan undrade hon om jag och någon av sönerna var intresserad av att komma på besök på Kriminalvårdens "anhörigkväll".
OM jag ville...?
Klart att jag ville! =)

Igår kväll var det alltså dags.
Yngsta sonen och jag fick se anstaltens insida, dess "hemligrum" och dess kulvertar och dess alla möjliga och omöjliga skrymslen och vrår.

Nä, vi träffade inga "fångar". De hade blivit inlåsta minuterna innan vi äntrade avdelningarna.
Liiite läskigt var det ändå att vi stod precis utanför dörren till en cell där värsta brottslingen satt inlåst...

En annan avdelning som vi besökte var "terapin" där alltså fångarna arbetar med att tillverka allehanda alster, alltifrån glasskålar, glaslyktor, lapptäcken till dockskåp och smycken. Ja, massor.
Och vet ni...man kunde shoppa loss där oxå, om man ville!
Nu hade ju inte jag tänkt mer än så långt som näsan räckte (och knappt det), så jag hade ju inga lösa pengar med mig.
Men när jag hittade ett par fina tyg-bagar, ja, då fick jag faktiskt fråga morsan om jag kunde få låna en 50-lapp.
De såldes alltså för det eminenta priset utav 25 riksdaler styck!
Najs! :D

Kolla så läckra!



Och från en alldeles egen liten och lite pikant collection...





Finemangsfina sommarväskor! =)
Tycker jag i alla fall.

Återigen, TACK sis, för en superkväll! ♥

Och godmorgon till er allihop!


Kommentarer
Postat av: mickis

Ja det låter som en mycket intressant kväll :-)

Väskorna var supersnygga :-)



Vilken TUR du hade som inte blev kvar där...



Ha en riktigt fin torsdag!

Kram

2012-04-19 @ 08:09:58
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Haha, du är för rolig!! Lika rolig som klantig! Äh visst ja! allt det där kunde du ju inte rå för ;)

Vilket intressant studiebesök men jag skulle nog ha varit lite nervös att bli kvar där...



Jag kommer ihåg när vi skulle på studiebesök på FBI:s högkvarter när vi var i Washington. Vilken koll det var när vi skulle in! Och Mr fick gå igenom den där bågen åtskilliga gånger då den bara pep när han skulle in. Åh vad piiinsamt! Vakten skrek högre och högre för varje gång. STEP BACK!! Å jag bara stod där och låtsades fundera på vem den där mannen var och vad han hade i sina fickor? Nåja vi kom in till slut i alla fall...

Kram och godmorgon!

2012-04-19 @ 08:51:21
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: AnnaPannaA

DU skulle haft en "låda på magen" ... Ah, lite varmkoooorv boogie, aha! ;D



Coola väskor! :D

2012-04-19 @ 09:36:39
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Diana

Varför så orolig? In kommer man alltid, ut är värre. ;)

2012-04-19 @ 10:54:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken spännande och intressant kväll, å va fina påsar de sytt,coolt märke!

2012-04-19 @ 19:50:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Monica

Intressant om än litet skrämmande studiebesök!

Kram, Monica

2012-04-19 @ 21:24:56
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Znogge

Då var du där jag trodde! Intressant kan jag tänka. Läckra kassar dessutom.



Krma

2012-04-20 @ 06:55:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Är det dit VI kommer att hamna, då vi hälsat på dig? ;)

Kan tänka mig att det där var en upplevelse. Om man bara gör ett besök där,vill säga.

Att bo där, ska vi akta oss för ;)

Kram!

2012-04-20 @ 07:35:24
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Jess

Det hade jag också kunnat tänka mig att gå på!

2012-04-20 @ 15:10:56
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Loka



Det lät som en ofantligt spännande och intressant kväll! Hade gärna följt med i väskan din..hoppas att din syster inte råkar ut för något under sina arbetsskift, det är onekligen en påfrestande arbetsplats, spännande och säkert i en del fall givande också.



Sköt om dig!

2012-04-21 @ 07:13:19
URL: http://hosika-ika.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Made in Jail..hahaha!

Ja, det är ju inget att skratta åt, men jag gillar när man har den självdistansen! Och kan driva med sig själv och sin situation! Me like!

(Tyget till den högra väskan har vi som "tavla" på jobb.)

Låter spännande!! Att få besöka ett fängelse! Skulle jag oxå vilja göra, men jag skulle ALDRIG våga jobba där! Hu, är jag alldeles för räddharig för! :)

2012-04-21 @ 07:23:11
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Loka



Sv: "Fniss" Du har rätt, det lät aningen kryptiskt men så känns det, mest funderar jag på om det är Blogspot eller WP jag hör hemma på..ja jestanes vilka problem

2012-04-21 @ 09:55:50
URL: http://hosika-ika.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0