Nej...

...Camilla, jag ligger inte fortfarande kvar i sängen med en slang i armen! =)

Men jag är busy. Har liksom mycket att göra på jobbet...
All min tid, och faktiskt även min lediga i denna vecka, går åt för att planera och förbereda. 
Jag ska liksom inleda ett nytt litet projekt i mina sfi-grupper.
Vi ska läsa skönlitteratur.
Och det är ju bara så kul! =)
Olika uppgifter ska produceras, diskussionsuppgifter ska sammanställas, grupper i gruppen ska tänkas igenom...ja, ni hör ju.
Men roligt är det! 
Boken (som är en lättläst variant av Simon och ekarna) ska dessutom läsas igenom ett antal gånger av moí innan den används. Vissa rader måste censureras på grund av "olämpligt språk". Inom vissa kulturer anses vissa begrepp och företeelser liksom som "haram" (förbjudna), vilket jag naturligtvis vill respektera. Ingen av mina deltagare ska behöva må dåligt eller få hicka för att "Hon njöt av att känna hur hans stora lem trängde in i hennes sköte"! Och jag är heller inte så säker på att jag har lust att förklara de enskilda orden heller i meningar som dessa. Att de "älskar" kan ju räcka. Inte för att jag är pryd på något sätt men, som sagt, lite respekt och hänsyn är ju aldrig fel.
Näpp! Dags att åter skrida till verket...
"Och skära av henne brösten och köra upp en påle i hennes f***a!"
Jisses, I've got work to do! Tippex!

Så, nu vet ni att jag lever i alla fall och att jag finns i kulisserna nånstans, även om jag inte är så synlig.

Ha en god torsdag! ♥


Kommentarer
Postat av: mickis

Du tänker inte på att vi bloggläsare blir generade :-D över detta haram



Ha en fin dag & glöm inte "andas"

Kram

2012-04-12 @ 15:15:33
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Znogge

Spontant säger hela jag stopp! Jag hade aldrig kunnat förmå mig att censurera en bok. Så fungerar det inte i vårt land. Det är så fel för mig att det inte är sant. Det må vara haram enligt andra kulturer men inte här. Aldrig! Då är vi ute på hal is...



...tycker i alla fall jag! (Hoppas du inte tar illa upp)



Däremot hade jag valt en annan bok.



Kram



2012-04-12 @ 17:15:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Hej du busy women! Jo jo, har man inte göra så skaffar man sig ;)

Lycka till!

kramilikramen!

2012-04-12 @ 19:20:54
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Milda Matilda, vad ÄR det för böcker man läser i skolan nuförtiden??? ;o)

2012-04-12 @ 23:19:03
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0