Såja...

...nu är ordningen återställd här hemma.
Och då syftar jag inte på att här skulle vara exceptionellt välstädat (för det är här inte), nej, jag syftar på att grillen får gå varm, varm, VARM. Grillsäsongen är här! För att stanna under några månader. =)
Jisses Amalia, vad gott det ÄR!
All denna tzatziki, grillade grönsaker, köttet, potatisen...ÅH, jag älskar det!

Gårdagen tillbringades, till största delen med rumpan i vädret, då jag rensade i rabatter.
Dagen inleddes med sol, som övergick i regn, men sen kom solen åter och då passade jag på.
En stund i solstolen på det och sedan, som sagt, grill.

Kvällen tillbringade jag i soffan.
Mannen hade en ny film på G. Simon och ekarna. JA!
Det var bara det att jag somnade...
SKa kolla på den idag.
Och så ska jag ut i mina rabatter.
Och om solen vill, ja, då blir det en runda i brassestolen.
(Nej, trädgårdsmöblerna är inte ute än. Det momentet ska föregås av ett annat, ganska omfattande moment, nämligen tvätt utav däck. Ja, och för all del, även tvätt av möblerna. Men nästa helg, då är det ju långhelg, DÅ har Mannen tankar om att vi ska pula med däcket och möblerna. GILLAS!)

Vilket svammel!
Nu ska jag kolla vad ni har hittat på!
Vi "ses" senare!

Gomorron!

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Grilla ÄR gott! Jag skriver under på det!

Ingen rumpa i vädret här, än i alla fall. Men i dag ser det faktiskt ut som snön kanske kommer att töa bort lite granna. Bättre promenadväder idag alltså. Igår (jo jag tog mig i kragen efter vårt samtal) blev det snöblandat regn när jag hade hunnit halvvägs... nåja uppfriskande var det i alla fall :)

Ha en skön söndag!

Kram

2012-04-22 @ 09:47:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Här blir det grillpremiär till Valborg. Ibland är jag väldigt konservativ ;-)



Kram

2012-04-22 @ 10:18:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mia systeryster

Gud så gott med grillat! Vi har inte plockat fram vår grill ännu, kanske man hinner det idag;)

Kram

2012-04-22 @ 11:16:51
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan berätta att här regnade det!!

Heeela lördagen!! & heeela söndagen!!

PISS KASS!!



Men idag är det en ny dag!

En...måndag...gäääsp!



Kram å hej!

2012-04-23 @ 12:13:52
Postat av: Miss Juni

Glömde nog skriva att det var hos mej det regnade som faen...

2012-04-23 @ 12:14:29
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0