Förvirringen är total

Jag har alltid varit lite lätt "förvirrad". Eller vad jag ska kalla det...
Har alltid för mycket i hjärnan på en och samma gång.
Planerar in för mycket på så kort tid som möjligt. Tidsoptimist. (Men som alltid håller tider.)
 
Nu är denna förvirring värre än nånsin.
 
Mobilen är ett exempel.
Jag kan få ett sms, jag läser det, stänger det...och glömmer det. Flera dagar senare kan jag komma på att jag inte svarat på sms:et. Så pinsamt. Verkar ju helt ointresserat.
Det handlar inte om ointresse. Men jag glömmer.
 
Bloggar är en annan sak.
När jag läser inlägg, är det inte alltid som jag "orkar" kommentera direkt. Jag kanske hoppar till en annan blogg. Och så vidare. Och så vidare. Sen glömmer jag bort att kommentera. Ibland. Eller rätt ofta.
Inte heller ointresse.
Förvirring.
Glömska.
 
Jag vet, världens I-landsproblem.
 
Men det är lite skrämmande att känna sig ännu mera förvirrad än jag nånsin varit.
Det är som om det inte finns plats för så mycket i huvudet.
Som ju är så upptaget av en massa andra tankar. Mest hela tiden.
Det är läskigt.
Att inte känna igen sig själv.
Att inte riktigt veta vem man är längre.
 
Ibland berättar jag samma information till samma människa. Två, tre gånger. Pinsamt.
Ibland får människor berätta saker för mig två, tre gånger. Samma information. Och jag beter mig som om jag aldrig hört. Pinsamt!
Ibland glömmer jag ändå.
 
Detta fenomen skrämmer mig mycket.
Med tanke på att jag snart ska börja jobba.
Inte än. Och i otroligt liten skala. Snart. Efter helgerna.
Jag vet inte hur det ska gå till. Hur jag ska klara av det.
När jag knappt kommer ihåg vad jag heter. Eller vet vem jag är...
 
En dag i taget. Andas. En dag i taget. Det kommer att gå bra. Andas. En dag i taget. Du klarar det. Andas.
 
Lite, lite ångest kan detta skapa i mig...ANDAS!
 
Näpp, nu tror jag inte att jag ska sitta och analysera mig själv mer.
Jag tror bestämt att jag ska ta en kvällspromenad.
Och kanske, kanske landar jag till hos en "gammal" arbetskamrat till mig.
 
Önskar er alla en fin lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: soffie

tycker det inte är konstigt med allt som du gått igenom den senaste tiden, jag hälsar på här titt som tätt även om du inte kommenterar det tycker jag inte spelar nån roll för jag gillar dej och vill veta hur du mår, massor av goa kramar till dej min fina bloggvän...

2012-12-15 @ 20:07:04
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Monica

Det är ju inte konstigt alls, att du är lite okoncentrerad! Du har ju faktiskt annat, som tar plats i huvudet...
Men jag tror, att det är bra för dig att börja jobba.
Då får du annat att tänka på.
Ha en skön helg, kram, Monica

2012-12-15 @ 21:23:18
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Znogge

Om du skyndar långsamt så är jag säker på att du kommer att klara det hur bra som helst. Men lägg ribban på rimlig nivå.

Andas, andas, andas!

Kram

2012-12-15 @ 21:53:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åse

Det blir så när många tankar snurrar i huvudet, det blir lite överhettat, bra att du kan stanna upp och andas . Var rädd om dig ❤ kram från mig

2012-12-15 @ 22:13:36
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0