Matt - ska det aldrig ta slut?!

Igår klockan 10.14 publicerade jag ett inlägg med den här bilden.
 
 
Jag verkligen längtade efter att göra absolut ingenting och såg fram emot vilan efteråt.
Jag skulle bara MYSA hela dagen.
Åh, vad skönt det skulle bli efter den nästan sömnlösa natten!
 
Ungefär klockan 10.30 ringde telefonen.
Det var min bror.
Han berättade att han sedan fyra dagar haft väldigt mycket hjärtklappning och att det nu kändes ännu värre, då han även kände ett tryck över bröstet. Han hade talat med sjukvårdsupplysningen som absolut tyckte att han skulle åka in till akuten.
Skulle hon skicka en ambulans, undrade hon?!
 
Min bror ringde mig och förklarade läget och undrade om jag kunde köra honom till akuten i Malmö.
Såklart!
På fem röda var jag påklädd och satte mig sedan i bilen.
Tusen tankar for genom huvudet på väg till min bror.
Hur illa var det?
VAD var det?
Vad skulle hända?
Hur var det med syrran idag efter hennes bilkrasch dagen innan?
 
Åh, Nille! Hur hamnade vi i denna härvan?! ♥
Och när FAN ska allt elände ta slut...?!
 
Jag är rädd. Rädd för vad som ska hända härnäst...
 
På akuten blev min bror omhändertagen direkt.
EKG gjordes, blodprover och blodtryck togs.
Och sen väntade vi. Och väntade. Och väntade.
I tre timmar satt vi och väntade på ett svar.
Till slut kom läkaren och berättade att allt såg normalt ut. Han kunde inte hitta några medicinska fel på min brors hjärta. PUH!
Han kunde gå hem.
 
Kanske är det stress...
Kanske är det lite ångest...
Kanske är det en blandning.
 
Ta hand om dig nu, älskade broder! ♥
 
Dessutom har det varit lite strul med min brors och hans frus graviditet. För ett par veckor sen var nämligen deras lilla tjej på väg ut. Alldeles för tidigt. Och frun blev därför inlagd. Vilket skapade stor oro för dem. Som skapade stor oro i oss alla.
Nu håller vi tummar och tår för att lilla Isa stannar där hon ska i tio veckor till, att hon kommer i tid och som planerat i slutet på februari och förgyller tillvaron i början på ett NYTT år - 2013.
 
 
Det har ju hänt ganska mycket den senaste tiden.
Som påverkat och satt spår i oss alla.
 
Men nu KAN det väl inte hända min familj nåt mer va...?!
Nu får det väl ändå vara bra...?!
 
Idag SKA jag...
 
 
...göra ingenting och sedan SKA jag ta mig en ordentlig vila efteråt!
 
Ha en fin fjärde advent allihop!
 
Kramar
från

Kommentarer
Postat av: Marie

Älskade, älskade vän...
Jag hoppas att du och dina fina pojkar trots allt får en fin julhelg tillsammans!!
Stor kram♥

2012-12-23 @ 09:01:04
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Men fy vad ni drabbas av en massa, det borde verkligen räcka nu!
Skönt att det inte var nåt fel i alla fall...

Vila och ta det lugnt nu, fina du!
Kram

2012-12-23 @ 09:11:09
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Anna Adanir

Nu får de räcka, du har haft tillräckligt!!

Ha en mysig ag med vila nu!

Kram

2012-12-23 @ 09:19:19
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Åse

Men finaste du. Nu räcker det med tråkigheter nu önskar jag att detta sorgliga kapitel är över , att ni kan få vända blad gå vidare och få lugn och ro. skönt att det inte var något med hjärtat, stress eller ångest har samma symtom, jag vet för jag låg där på akuten i höstas. Ha en fin lillejulafton, hoppas du får lite vila, lugn och ro. Kram från mig till dig. 💜(kör lila för det gillar väl du )

2012-12-23 @ 09:23:27
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken tur att du kunde ställa upp och att det inte var något med din bror. Stress och oro kan ställa till med mycket skräp i våra kroppar. Hoppas nu att allt håller sig lugnt och att lilltjejen stannar där hon ska vara. Får liksom räcka nu...

Kramar♥

2012-12-23 @ 11:50:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Men hur mycket kan hända i en enda familj egentligen? Fy, era stackare! Stora kramar till er alla!

2012-12-23 @ 12:09:31
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Monica

Nej, det här med din bror måste ha varit den tredje saken, så nu händer det ingenting mer!
Nu kan du vila!
Får jag önska dig en riktigt GOD JUL, trots allt?
Stora julkramen, Monica

2012-12-23 @ 12:32:31
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: camilla

Men snälla...
Vilken tur att det inte var något fel på brorsan. Han har väl samma som jag hade för några år sedan. Tyvärr fick jag dras på det ett mer än ett halvår. Hjärtklappningen, alltså.
KAN känna av det än i dag men inte lika mycket.
Tur i alla fall att det inte är nåt farligt.
Ja..NU får det räcka med tråkigheter.
Försök att njuta nu av julen.
God Jul älskade vän.

2012-12-23 @ 14:11:28
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: moi

En olycka kommer sällan ensam, sägs det..
Jag "brukar" tänka att hemskheterna kom tre åt gången sen vänder det. Nu är det verkligen hög tid för en vändning för din del. Kram

2012-12-23 @ 14:21:58
Postat av: Susan

Jag önskar! Verkligen ÖNSKAR dej en lugn God jul!

Kraaaaaaaaam
Susan

2012-12-23 @ 22:37:27
URL: http://blomtoken.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0