Det finns bidrag...

...och så finns det BIDRAG!

Bidragen; Mr Mirakel, Flinken och AristoCats, tänker jag inte ens kommentera. De är liksom i en klass för sig. Och inte är det en bra klass heller. Inte i Mello-sammanhang i alla fall (om ens i något).

Över till BIDRAGEN alltså.

The one and only är naturligtvis LOREEN, som ju oxå kammade hem en rättmätig och välförtjänt vinst. Helt enkelt för att hon var och är bäst.

Andra favoriter var David Lindgren och hans Shout it out. Den låten vill jag bara parta till! Många gånger! =)

Sen har vi Danny Saucedo. Hans Amazing är också en bra låt som får kroppen att vilja spritta till på ett dansgolv.

Dead by April...mmm, säger jag bara! Så bra låt, som jag kommer att vilja höra många gånger.

Lisa Miskovsky sjunger en vacker sång som minner om Enya och annat härligt. Ingen partylåt, men bara så härlig!

Molly och Ulrik - godkända ballader, absolut.

Helt enkelt en bra final, även om en del andra braiga låtar röstats bort på vägen (till fördel för de 3 förstnämnda som inte skulle varit med in the first place).

Hur som helst - sällan har jag varit så enig med resten av svenska folket eller övriga jurygrupper!

Vilken låt, vilken artist och vilket uttryck!

GRATTIS & LYCKA TILL i Baku till Sverige och årets vinnare - LOREEN! =)




Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Rätt låt vann alltså? Jag har inte följt festivalen men jag gillar hennes låt. Få se hur den håller i "den stora" :)

Kram

2012-03-11 @ 08:20:30
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Tycker oxå att den är så bra, så bra...Vinnarlåten!

Håller med dej i stort, när du presenterar din lista.

Förutom att jag inte gillar partierna där Dead By April skriker som om de vore i sjönöd!

Tycker det är synd att Lisa hamnade så långt ner. Och jag tycker att Dannys dans & kostymer är helknasigt och inte ens varken roligt eller snyggt. Men, jag tycker HAN är snygg & han sjunger bra. Så han förtjänar absolut att hamna på topp 3.

Kram å hej!

2012-03-11 @ 12:21:39
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0