Jag kan inte...

...riktigt i ord beskriva min tillvaro på jobbet just nu.
Men jag kan säga att det är HEKTISKT!
Jo jag vet, jag har sagt det tidigare, men nu slår det ALLA rekord!
Omstruktureringar och omorganisationer.
Förvirring och frustration.
Ibland kontroll.
Det känns i alla fall som om vissa av oss strävar åt samma håll, mot samma mål.
Skönt!
Äh, det blir nog bra till slut, det tror jag faktiskt.

Idag har dagen erbjudit möten.
Japp, angående tidigare nämnda ämnen och omständigheter.
Och det gick faktiskt bättre än väntat.
Det gör det när vissa faktiskt har vett att ta det lugnt.
Men det är aldrig något man kan ta för givet heller.
Äh, jag vet. Jag är kryptisk. Men så måste det vara.

Eftermiddagen bestod i en introduktion till nästa veckas kompetensutveckling i uttalsövningar.
Måndag och tisdag ska all pedagogisk personal träffa en kändis i ämnet, Olle Kjellin.
Intressant! =)
Men mer om detta nästa vecka.

I morron kommer min eftermiddagsgrupp in på förmiddagen istället.
Detta på grund att vi blir "trångbodda" i morron eftermiddag.
Japp, på grund av tidigare nämnda ämnen och omständigheter även det.
På eftermiddagen kompetensutveckling i datorhantering.
Japp, något jag själv har valt.

På fredag - en "vanlig" dag...(Vad nu detta innebär i dagens läge...)

Jo, just det, jag glömde ju...
Torsdag och fredag förmiddag ska även jag och en kollega pressa in ett antal muntliga nationella test oxå.
A piece of cake! (PUH!)

Måndag och tisdag i nästa vecka känner ni redan till...

Onsdag i nästa vecka - kompetensutveckling!
Denna gång kring de nya kursplaner och betygskriterier som numera finns.
Jag och tre andra lärare tillsammans med representanter från Skolverket.
Intressant! =)

Torsdag i nästa vecka - ÅH! En "vanlig" dag! =)
(Ok, nästan i alla fall!)

Fredag i nästa vecka - JAPP! Dags för vidareutbildning igen!
Denna gång ÄNNU mer kring betygskriterier och bedömningar.

PUH!



Jag blir lätt matt faktiskt.
Och ändå njuter jag.
Så mycket intressant och utvecklande på gång!
Fast...aningens stressigt känns det förstås...

Men hörrni!
Godkväll! ♥

Kommentarer
Postat av: Diana

Hrm, har man sommarlov i ditt jobb eller du har inte ens det att se fram emot?

2012-05-02 @ 20:29:06
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Blev trött bara av att läsa men är man mitt uppe i utvecklingssamtal så räcker det mer än väl. Men tyvärr slipper vi inte allt det andra. Helst vill jag fokusera på undervisningen men så enkelt är det inte alltid...



Kram

2012-05-02 @ 20:36:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Puh!! Jag blev matt bara av att läsa din "agenda" Tror jag måste ta igen mig en stund... ;)

Tur i alla fall att du njuter mitt i alltihopa. Jag hade blivit orolig annars :)

Kram kram

2012-05-02 @ 21:32:54
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Aurora

Det är skön att inte ha ett statiskt jobb. Men ibland kan det bara bli för mycket. Kram

2012-05-03 @ 06:20:51
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Oj...det lät jätte stressigt!

Men tur att du hinner att njuta mellan varven :)

Kram!

2012-05-03 @ 08:02:45
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Diana

Sv: Aha, men sex veckor är ju verkligen inte fy skam det heller! I år ska jag ha 5½ veckas ledigt, men det är tack vare mina långledigheter (la semester mellan dem) annars är tre veckor ledigt det mesta jag haft.

God morgon!

2012-05-03 @ 08:13:27
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: mickis

Ja här fanns det minsann att göra märker jag.. finns nog ingen risk att du blir rastlös...



Ha en bra vecka & glöm inte att ANDAS mellan varven ;-)

Kram

2012-05-03 @ 15:22:38
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Du är alltså redan på fredag i NÄSTA vecka...

Har sagt det innan och säger det igen;

Vad hände med CARPE DIEM?! ;o)



Nu njuter vi först av denna fredagen, ok?

(Fast nästa fredag är lite "roligare", för då har mannen ledig helg!)

En dag i taget!

Fredagskram!

2012-05-04 @ 21:55:12
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0