Tacksamhet, kärlek och lyckligt ovetande

 
För två månader sedan var jag lyckligt ovetande om vad som komma skulle...
 
Det finns så mycket som jag är så oändligt tacksam över...
 
Alla mina goa och underbara år tillsammans med min fantastiska man!
Mina fyra underbara söner som jag och Mannen I Mitt Liv skapade.
För att ta två väldigt bra exempel. ♥
 
Jag är oxå så oändligt tacksam över allt som vi gjorde tillsammans. Under alla år.
Jag är glad att MIML fick uppleva min resa genom utbildning, nytt arbete och den känsla av välbefinnande som detta gav. Självförverkligande! Han var så glad för det.
 
Egentligen fanns det ingenting som gjorde min man så glad och lycklig som då jag var glad och lycklig.
Och om det dessutom var han som lyckades skapa känslan av lycka hos mig, ja, då var lyckan gjord för honom. Oavsett vad det gällde.
Han skulle verkligen kunna plocka ner månen till mig. Han hade försökt. Om jag hade velat.
 
Apropå min utbildning och allt vad det innebar...
Han peppade mig till att söka utbildningen,.
Han peppade mig genom utbildningen.
Han stöttade mig då det var svårt.
Han hjälpte mig genom svåra perioder, kniviga tentor.
Och han var minst lika stolt som jag då jag klarade en tenta.
Och han visade en så stor portion av förståelse.
Förståelse för den tid jag behövde lägga på kurser.
Han fanns. Var närvarande. Var förstående.
Kärlek!
 
Jag är oxå så oändligt tacksam för allt vi har upplevt tillsammans.
Resor som vi gjort.
Som han var den som såg till att de kunde genomföras och förverkligas.
 
En del av våra tidiga år kunde vara lite problematiska.
Barnen kom tätt. Vilket förvisso var planerat. Vi flyttade in i vårt hus. Med höga räntor. Vi hade ingen aning om hur tufft och svårt det skulle komma att bli under några år framöver. Vi var lyckligt ovetande.
 
Men, oavsett vilka svårigheter vi stötte på, hjälptes vi alltid åt. Fixade och trixade. Tillsammans.
Lyckades finna lyckan trots att det ibland var väldigt svårt. Vi höll ihop.
Jag är så tacksam för att vi fanns vid varandras sida. Hela tiden. Alltid.
 
Våra senaste år, efter min utbildning och när ekonomi och andra världsliga ting började ordna upp sig, då kunde vi verkligen börja njuta av livet.
Och skörda det vi sått.
 
Vi hittade på saker, skaffade oss så mycket gemensamma upplevelser, umgicks, pratade, mös...ja, vi hade det så jädra bra! Åh, vad jag saknar det nu!
Såg barnen bli större, vuxna och så fantastiska. Självständiga. Underbara.
 
Vår sista sommar var bara så underbar!
Som vi njöt! Av livet, av att uppleva, av att bara vara och av varandra.
Den allra sista veckan tillsammans hittade vi verkligen på saker.
Vi gjorde utflykter. Cykelutflykter bland annat. Till Svanehom med picknick-korg. Till Ystad med restaurangbesök och träff med Wallander. Till Smygehuk med sönerna. Träff med vänner.
Vi verkligen njöt av varje dag.
 
Men...om jag hade vetat att dessa underbara dagar skulle komma att bli våra allra sista tillsammans, kanske jag/vi hade njutit ÄNNU mer! Fångat ögonblicken ÄNNU mer. Fast...det vet jag inte om vi hade kunnat. För vi verkligen hade underbara dagar!
 
Men jag kan inte låta bli att tänka...
Nu var jag/vi lyckligt ovetande om vad som komma skulle. Men om vi hade vetat...?!
 
Det finns så mycket att vara tacksam över och det är jag. Verkligen.
Och det finns så mycket kärlek.
Och det finns så mycket saknad.
 
Det finns så jävla mycket att var ledsen över!
Så mycket som vi aldrig mer kommer att göra. Tillsammans.
 
Insikten gör ont.
Så jävla ont.
 
 
Ja...för två månader sedan var jag sannerligen lyckligt ovetande om vad som komma skulle...
 
♥♥♥
 

Kommentarer
Postat av: Hörni!

Vilket underbart liv ni hade tillsammans. Verkligen något att vara stolt och tacksam för. Kram

2012-10-03 @ 08:28:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anna Adanir

Jag kan inte säga me ord vad jag känner men ni hade ju allt så ska detta hända, du skriver så fint om allt så jag blir tårögd.
Tänk att de gick så fort??
Ditt ordspråk lever jag efter, brukar upprepa de ofta för de är ju så.
Ha de bra vännen! Kram

2012-10-03 @ 08:50:38
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Åse

En stor Bamse kram till dig från mig !!

2012-10-03 @ 09:27:05
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Znogge

Om du hade vetat vad som skulle komma så tror jag att era sista dagar hade blivit en plåga. Nu var ni lyckligt ovetande och gjorde det bästa av dem! Det och alla fina minnen ska du fokusera på. Det kommer att bli din och pojkarnas styrka.

Känner igen det där med räntorna. Våra barn kom också tätt och då läste jag min lärarutbildning. Hade förlorat min pappa precis. Men det gick med Husses hjälp.

Kramar

2012-10-03 @ 09:43:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Helene

Tårarna rinner på mig, så sorligt och jobbigt !!
Kan bara tänka mig hur DU känner...
Vad ska man säga ??
Det finns verkligen INGA ord.
Bara ett VARFÖR ??
Många VARMA kramar till dig / Helene.

2012-10-03 @ 09:44:42
URL: http://helenesdagbok.blogg.se
Postat av: Monica

Det måste väl vara det bästa, att INTE veta vad som ska hända. Jag tror inte att du hade njutit så om du vetat, då hade du bara oroat dig och sörjt...
Nu kom det som en chock, men du fick vara glad fram tills dess. Och han också.
Gläd dig åt alla fina minnen!
Stor kram, Monica

2012-10-03 @ 11:16:03
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: moi

Det är tur att man inte vet vad som väntar. Jag tror inte man/ni hade njutit mer av stunden om ni visste vad som komma skulle.
Du/vi får istället njuta av allt som tiden tillsammans innehöll. Tänk att just ni två träffades och att just ni två blev ett par. Kram

2012-10-03 @ 11:37:02
Postat av: Ama de casa

Det måste göra outhärdligt ont, men det finns ju samtidigt så många fina minnen.
Kram!

sv: Tack för tipset, men jag har redan en jättefin RÖD Camilla-grej. Den fick jag av snälla Gun :-)
(Som ofta är Dum-Gun nuförtiden då vi spelar wordfeud... ;-) )

2012-10-03 @ 12:15:16
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: hugan

Läser ikapp. Du skriver fortfarande så jättefint och öppet..! Sänder dig om möjligt varma kramar genom cyberrymden, hoppas de landar på dig och stärker om så bara en smula... ;-)
Rekomenderade din blogg till en kvinna som förlorade sin man i våras, kanske är hon in och läser här..

2012-10-03 @ 13:47:17
Postat av: ♥ Carina ♥

Om inte om fanns...
Det är nog ändå tur att vi inte vet vad som komma skall. Hur hade ni kunnat njuta då...
Du har många fina minnen att tänka tillbaka på, att plocka fram då allt känns svårt.
Kram ♥

2012-10-03 @ 15:08:53
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Maya

Du skriver så vackert, jag gråter varje gång jag kommer in här, du får mig att inse hur värdefullt livet är och hur rädda vi ska vara om varann.
Kram

2012-10-03 @ 18:13:10
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Susanne P

Jag förstår att det smärtar men samtidigt är det nog bäst att inte veta det som komma skall...
En dag kommer du att kunna se tillbaka på denna sista sommaren och det kommer inte att göra lika ont.
Det kommar att ta tid, massor med tid men en dag....

♥ Kram älskade vän ♥

2012-10-03 @ 20:50:19
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Miss Juni

Vi är ju mitt i livet! Vi tänker inte på att det plötsligt bara kan ta slut. Alldeles för tidigt.
Åtminstone brukar inte jag tänka så.
Tills man blir påmind. Som nu. I somras.
Efter det har jag blivit så himla rädd för att råka ut för detsamma, för jag vet uppriktigt inte hur jag skulle fixa det...vill inte ens tänka tanken!

Jag är såå glad för er skull, att ni hade en sådan bra och härlig sommar! Och att vi fick vara en del av den.
Att ni verkligen fick gjort alla dom där små utflykterna! Att ni verkligen kunde njuta - trots det lite dystra vädret.
För det vet jag att ni gjorde! Njöt! Båda 2!

Massor med kärlek!

2012-10-04 @ 09:01:45
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: camilla

Det är nog bäst att man inget vet vad som kommer att hända.
Jag vet att ni hade det SÅÅÅÅ mysigt tillsammans. Tror inte det hade varit lika mysigt om ni hade vetat vad som skulle ha hänt.
Men en sak vet jag som kommer att hända ;)
Och jag läääängtar såååå!
Kram!

2012-10-05 @ 08:18:43
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Mita

Jag säger också att vilken tur man inte vet vad som komma skall, ja i det stora hela i alla fall.
Var glad över att ni hade så fint tillsammans, då har du mycket goa minnen att ta fram.Visst, dom gör ont nu,men du kommer att vårda dom ömt i framtiden och ta fram dom som små pärlor och njuta av**
Kramar♥

2012-10-05 @ 12:29:12
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

"Ignorance is bliss" är en sägen här.
I ditt fall tror jag absolut att det var en välsignelse att inte veta. Det skulle ha varit ett mörkt molm på er himmel som skulle ha skuggat er vad än ni gjorde och var än ni var.

"Räkna de lyckliga stunderna blott" var en populär sång på 40-talet. Det låter som du har tusentals lyckliga stunder att komma ihåg. Känns svårt ändå givetvis. Du går mot ljusare tider OCH du har barn du älskar och barnen älskar dej. Ljusnande framtid.

2012-10-05 @ 15:26:08
Postat av: anne

Jag tror som flera andra här; er sommar blev fantastisk för att den så skulle bli och för att du ska ha de bästa av minnen. Hade du vetat så hade du aldrig haft dessa fina minnen, ni hade levt på ett helt annat sätt med kunskapen.

Kram.

2012-10-05 @ 18:32:12
URL: http://annnne.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0