Rollercoaster!

Ja, så känns det faktiskt.
Livet är verkligen som en berg- och dalbana.
Och det gör plötsliga svängar.
En sekund, en minut, en kvart, en timme...ja, det kan verkligen svänga.
Hit och dit.
Fram och tillbaka.
Upp och ner.
Med betoning på det sista.
Ibland känner jag mig faktiskt lite schizofren.
 
Jag är medveten om att livet alltid kan kännas så.
Alla människor har sina ups and downs.
Oavsett vad man har i bagaget.
Oavsett vilka svängar livet har tagit en på.
Absolut.
 
Vissa prövas mer än andra.
Så är det bara.
Varför vet jag inte.

Och många har blivit prövade mycket värre än jag och Boyzen.
Absolut.
 
Ändå kommer man aldrig ifrån att det här är min och vår sorg. Min och vår saknad. Min och vår kärlek som blivit prövad.
 
Och det är ungefär så mycket som jag kan ta in just nu.
Min verklighet.
Som faktiskt är...ja, för jävlig.
 
Vi gör så gott vi kan.
Vi tar en dag i taget.
Ibland tar vi ett steg fram, ibland fem.
Men ibland tar vi oxå två steg bak och ibland tio.
 
Ibland, eller faktiskt ganska ofta, är jag precis där...♥
10 månader tillbaka i tiden.
Och minns. Precis. Hur. Jävligt. Det. Var.
 
Och känner varje dag hur jävligt det ÄR.
 
 
Idag träffade jag stenhuggaren på kyrkogården.
Vi diskuterade formerna och det praktiska kring din blivande sten.
Bara en så vidrig situation. Egentligen.
Men ack så nödvändig. I den situation som råder.
 
På tordag skulle du fyllt 48 år, Nille. ♥
Fy fan vad ont det gör att i inte kan fira dagen tillsammans. Längre.
Att vi inte kan fira några dagar alls tillsammans...Nånsin.
Fira livet.
Att vi inte bara får vara...i nuet...i verkligheten. Alltid.
Du och jag. ♥
 
Det gör så ont!
 
Saknar och älskar dig! ♥

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Åhhhh...älskade vän.
<3
Kram

2013-06-04 @ 23:56:50
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Znogge

Vi har alla våra ups and downs men att mista den man älskar och sin lika älskade pappa på tok för tidigt är något mer än det.

Många kramar!

2013-06-05 @ 06:13:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Stor KRAAAM!

2013-06-05 @ 09:06:41
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Monica

Förstår dig.
Kram, Monica

2013-06-05 @ 19:45:15
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Åse

Er sorg är er, ingen kan sätta sig in det ni , du och dina boyz går och gått igenom. jag och alla andra kan inte sätta oss in i er sorg och saknad om vi inte varit med om det samma. Det ända jag kan göra är att skicka dig mina allra varmaste styrkekramar och tankar till er.
<3 <3 <3

2013-06-05 @ 20:06:01
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0