Fredag

"Så var det fredag igen och veckan hade tagit slut"...
Ja, så sjäng Noice en gång och det var ju bara så fantastiskt vackert.
 
Året var 1981 närmare bestämt.
Det året som Mannen och jag blev ett par...♥
 
Nåväl...
 
Det är fredag igen och veckan har tagit slut.
Jag har jobbat mina 25% och det har väl varit sådär.
 
Och det handlar bara om mig.
Och att jag inte funkar som människa.
 
På jobbet bland kollegor, chefer och ledning möter jag bara förståelse och tålamod.
 
Men själv håller jag på att brista.
Jag är så trött på allt.
På mig själv.
På min förmåga. Eller oförmåga...:(
 
Nåväl...
 
När jag gick hem för dagen vid halv två snåret, åkte jag Citytunneln mot Hyllie och klev av för att "göra Emporia".
Jag hade ju lite ärenden...
 
Näst yngsta sonen fyller ju liksom år i morron.
21 år
Nästan lika gammal som sin morsa...;)
 
Jag strosade, kollade på folk, shoppade...både till mig själv och Boyzen faktiskt...och sen gick jag förbi Vapiano - en fräsch restaurang på Emporia.
 
Vad jag åt...?!
Ingenting!
Nä, jag var ju törstig!
 
Bara för att jag ville, kunde och för att det var fredag, tog jag ett glas rött med Me, Myself and I...
 
 
Jag kände hur jag "chillade av", faktiskt njöt, trots att jag saknade Mannen i mitt liv bredvid mig...♥
Jag satt och "bara va", kollade på folk och sippade på mitt vin...
 
Sen åkte jag hem och tillagade kvällens anrättning - Kycklingfilégratäng á la Afrodite.
Ett recept alldeles från mitt eget huvud och som bara blev så gott!
 
 
 
Och det tyckte även våra fina Boyz!
 ♥
 
Nu blir det en soft fredagskväll i TV-soffan!
 
Och i morron... då hejar jag på den här "killen"...
 
 
Så sjukt bra låt!

Och texten går rakt in i mitt hjärta...♥

Jag vet en till som hade gillat denna...♥

Den hade vi diggat till på däcket sommaren 2013!

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Monica

Bra gjort att ta ett glas vin för att du ville och kunde! Alldeles själv.
Ha en bra helg, kram, Monica

2013-03-08 @ 21:27:44
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Åse

Härligt att du slog dig ned med ett glas rött och kunde koppla av och njuta en stund. Ha nu en fin lördag vännen, kram från mig till dig ❤❤❤

2013-03-09 @ 06:35:03
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Znogge

Den där kycklingen ser farligt god ut! Tänk att jag ännu inte varit på Emporia! Är väl snart den enda i Skåne som kan stoltsera med det ;-)

Grattis till familjens andra 21-åring ;-)

Kram!

2013-03-09 @ 09:22:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: mickis

Det är en berg&dalbana ditt liv nu... jag tycker du är jätte duktig som kämpar på som du gör...

Vad mysigt att slinka in och ta eglas vin.. det var du väl värd :-)

GRATTIS till sonen idag!
Kram

2013-03-09 @ 10:02:14
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Hoppas att solen lyser heeela helgen och att du får tanka lite energi, som du så väl behöver.

Tack för ditt samtal igår. Härligt att kunna skratta bland tårarna tillsammans ♥

Grattis till sonen idag!! Hoppas ni får en fin dag tillsammans.
Den där kycklingen såg god ut. Recept?
Kram kram

2013-03-09 @ 10:36:50
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0