Bus eller godis?

Näst äldsta sonen har förberett med diverse lösa godsaker och hans och yngsta sonens fina pumpalykta lyser så fint på trappan.
Men det värsta är att det gör även de små "monsterna". Lyser med sin frånvaro alltså.
Eller värsta och värsta. Men det hade ju varit kul om det kom några rackare.
För att få lite godis.
För det är det jag föredrar, även om jag vet att de små monsterna vill busa.
Det ville ju våra killar oxå då det var de som gav sig ut och plingade på dörrarna denna lite spökiga afton.
 
Nåväl.
 
Eftermiddagen blev precis som jag förutspådde. Hektisk.
Och ändå hann jag inte allt.
Och glömde bort en del.
Som det blir till att ta tag i på direkten i morron bitti.
 
Medan eftermiddagen snabbt gled över i kvällning, insåg jag att det inte alls var tisdag, som det kändes som, utan torsdag!
Så går det väl när man "super bort" veckans två inledande dagar och "skubbar" från jobbet.
(Tjänstledig var jag.)
 
Och vet ni vad jag mer insåg en stund innan det var dags att gå hem...?!
Jo, att det är mammas födelsedag på söndag, men att hon ska firas på lördag = middag med familjen at Mom's Place. Gött!
Viss fan!
Jag lovade ju att jag skulle fixa presenten till mamma!
 
Kvart i fem ringer jag till sönerna och säger att de får laga mat och äta själv, eftersom jag kom till att bli sen.
Mot Triangeln!
 
En timme och tio minuter senare var jag på väg mot tåget.
Mammas presenter var då fixade och Afro hade till och med hittat något till sig själv.
 
 
Japp, två basicbraatthatillvardags-tröjor á 79 spänn på Cubus!
Inte den bästa bilden, men det pallar jag inte bry mig om just nu.
 
Nöjd med mig själv, svänger jag in med cykeln på uppfarten.
På trappan lyser Pumpan inbjudande och välkomnande.
Inne om dörren doftar det mat i långa banor.
Killarna sitter kvar efter avslutad måltid och har till och med dukat till Mammis.
Gullungar! ♥
 
Lite snack, lite ombyte till skönare kläder och lite undanplockning senare, sjunker jag nöjd ner i soffan med ett vinglas.
 
Nu ska de sista skälvande kvällstimmarna avnjutas med fötterna på det ljusprydda bordet!

Kommentarer
Postat av: Decdia

Sötnosar! Härligt att de klarar sig själva va? Plus lite tid till att skämma bort mamman...
Du och jag har helt olika syn på Halloween, men mer om det i mitt inlägg imorgon. ;)
Nån "regel" jag hört är att barn bara ska knacka på den dörr som har något med Halloween att göra med utanför (typ pumpa). Men det stämmer inte...

2013-10-31 @ 22:48:22
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Men åh så härligt att komma hem till lagad middag och dukat bord med en kasse med braatthatröja! Plus en present till din goa mamma.
Hälsa henne så gott och tacka för tussorna, luddorna, de stickade/virkade sakerna som är sköna att ha på fötterna. ;) ;)

Kram <3

2013-10-31 @ 23:24:59
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: camilla

Mitt jobb gör mig galen. Jag hinner inte blogga ;)
Men NU är jag inne på fjärde dagen :)
Vilka goa ungar du har. Men det visste jag ju redan!
Hälsa dina urgulliga föräldrar och ge mamma en kram för dom fina tussarna som vi fick.
Hoppas att laddaren kom idag...
Kram!

2013-11-01 @ 07:26:02
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: moi

Hektiskt, effektivt och mysigt. Låter som en hyfsad dag även om spökena lyste med sin frånvaro.
Kram kram

(jag har c:a 2 kg seg kola att göra godisregn av,
för kom heller inga spöken och/eller häxor)

2013-11-01 @ 07:36:21
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Znogge

Att få sätta sig till dukat bord är verkligen en go' känsla! Det gör vi på lördag då det blir kalas för oss med. Min syster dock...

Kram

2013-11-01 @ 08:17:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Härligt med någon som välkomnar barnen att knacka på. :) Jag blir glad när våra grannbarn kommer på Halloween och Påsk, de är så trevliga och söta. Men det räcker med dem, är glad att vi har kodlås på ytterdörren. :)

2013-11-01 @ 09:51:04
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Perfekt service där :-)

2013-11-01 @ 10:10:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Miss Juni

Härligt! Jag MÅSTE lära mina att fixa lite mat själv oxå...och till MEJ framförallt!!

2013-11-01 @ 21:17:25
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0