Lördagen...

...då?
Mådde oförskämt bra gjorde vi, med tanke på hur gårdagskvällen slutade!
Dagen blev dock väldigt slö och slapp.
Men bara så mysig.
Mycken tid spenderades halvliggande sittande i underbara blogghörnan...
 
 
...där vi bloggade, umgicks och mös hela dagen.
 
Inte förrän vid fem blev det dags för oss att komma loss, lämna hemmet och sätta oss på tåget mot Ö-vik.
Och denna kväll blev det bara jag och Camilla, eftersom Susanne dragit på sig nån magsjuka och Carina måste fixa i sin nyinköpta stuga.
Tråkigt, men så var det.
 
Två trallande jäntor begav sig således mot restaurang La Casa Mia, där bord för två var beställt.
Här "bjöds" vi på en fantastisk buffé för endast 129 riksdaler.
En kycklingrätt, en fläskfilérätt, en laxrätt, två asiatiska rätter och friterad kyckling och till detta potatisgratäng, ris och nudlar.
 
 
Och så salldsbuffé...
 
 
Till efterrätt blev det friterade bananer med glass.
 
 (Bilden är helt fräckt snodd av Camilla. Dock med tillstånd.)
 
Mums säger jag bara!
Så gott det var!
Och prisvärt!
 
Till detta klämde vi varsin flaska rött.
 
 
Under tiden som vi satt där, befann sig Camillas arbetskamrater på ishockeymatchen mellan Modo och Luleå. Där Modo vann med 3 mot 2. :)
 
Camilla hade dock telefonkontakt med dem efter matchen och så bestämdes att vi skulle träffas hela gänget för att avsluta kvällen tillsammans.
Dock rådde delade meningar om var kvällen skulle avslutas.
Och efter en rundtur på stan, satt vi åter på La Casa Mia och nu tillsammans med gänget.
 
Och vilken avslutning det blev!
Ett lokalt band spelade.
Och vi dansade, dansade och dansade.
 
Och naturligtvis blev det en massa tokigheter även denna kväll...
 
 
Jag hade så jädra roligt!
Så roligt har jag inte haft på hela det senaste året!
Och trodde nog aldrig att jag skulle kunna känna en sån här ren och skär glädje igen.
Inte att jag skulle dansa sådär från hjärtat igen.
Och verkligen tycka att det var roligt.
Men det var det!
 
Det var en magisk kväll.
Den var förlösande!
 
Tack älskade Camilla och tack till dina goa fina arbetskamrater! ♥
 
 
 På natten drömde jag om Nille.
Men det är en helt annan historia...♥

Kommentarer
Postat av: camilla

Det värmen sååå i mitt hjärta att du hade det så kul.
Tänk...om det blir en tjänst ledig hos oss...då kunde du ju söka den ;)
Tänk så där roligt kunde vi då ha det då...varje dag :)
Kram älskade vän!

2013-10-27 @ 11:18:20
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Åse

Åh så härlig läsning, blir alldeles varm i hjärtat. Kram finaste du

2013-10-27 @ 14:59:35
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Susanne P

Åhhhhh....vad jag önskade att jag varit med men med min oroliga mage skulle det varit alltför långt till toan. ;)

Vad roligt att ni fick det så kul trots att inte jag var med.

Kram

2013-10-27 @ 16:32:42
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: moi

Så glad jag blir att du var/är glad! Hoppas de tillfällen kommer allt oftare nu när det "lossnat".
Det är också skönt att veta att du är i "tryggt förvar" där uppe i norr och att du blir så väl omhändertagen.
Vi får väl se vad vi i söder kan bidra med...
Kram

2013-10-27 @ 17:09:49
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Soffie

Å vad härligt ni har det tillsammans... Va fint du har gjort det bloggen....

2013-10-27 @ 18:12:56
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: mickis

Härligt att din Norrlandsvistelse blev så lyckad :-)

Ha en fin kväll!
kram

2013-10-27 @ 22:26:30
URL: http://meramickis.blogspot.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0