Grått, grått och åter grått

Japp, det är faktiskt en alldeles rättvis beskrivning av denna söndag i mitten på augusti!
Det var längesen jag såg så mycket grått på en och samma gång och utan den minsta lilla tillstymmelse till vare sig ljus, värme eller himmelsblått.
 
Nåväl.
 
Jag skulle ju ändå en tur in till Malmö och Ikea med näst yngsta sonen.
För att reka inför kommande helg, då vi med släp och gott mod ska ta oss de 35 milen upp till Kalmar.
 
Nu är alla saker uppkollade; säng, skrivbordsstol och skrivbord. Faktiskt är det sistnämnda redan inköpt.
Vi var nämligen på Jysk oxå och där fanns ett mycket enkelt men prisvärt skrivbord som gjorde att sonen slog till direkt.
 
Och vet ni?
 
Idag satte jag faktiskt rekord!
Och inte bara ett, utan TVÅ rekord till och med! :)
 
1. Första gången som jag har varit inne på Ikea i mindre än två timmar!
(Och det var väl egentligen inte så märkvärdigt...men...)
 
2. Första gången som jag har varit inne på Ikea och kommit ut alldeles TOMHÄNT!
Det ni! Det är ett rekord som heter duga! :)
 
Sanningen är den att med allt folk som där var, var det inte ens värt att ställa sig i kö för lite servetter och ljus...
Men jag måste erkänna att det tog emot!
Men vad jag TJÄNADE idag då! :)
 
Nu då?
 
Lite planering.
 
Och sen en riktig söndagsmiddag; stekta kotletter, kokta potatisar, kokta morötter, brunsås, svartvinbärsgelé och ättiksgurka.
Mums!
 
Söndagsångest?
Check!

Kommentarer
Postat av: Moi

Jag har också varit på IKEA (bl a) idag. Och kommit ut tomhänt.
För de hade inga toasitsar och nåt annat ville jag inte ha - tror jag. ;)
Kram

2014-08-17 @ 19:06:39
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Mickis

Vi har gjort IKEA på 30 min utan att shoppa.. Men det var männens fel.. ;-)

Här har det oxå varit tröstlöst grått idag...

Ha en fin kväll!
Kram

2014-08-17 @ 19:55:27
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Znogge

Tomhänt har jag kommit ut men Husse brukar kräva en korv i alla fall.

Hoppas nya arbetsveckan blir bra.

Kram

2014-08-17 @ 21:15:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag håller med Znogge - en korv tog du väl ändå? Men den var uppäten innan du gick ut, så det där med tomhänt var inget ljug trots allt :-)

2014-08-18 @ 09:13:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0