Så gött...

...det är att göra ingenting!
Och sen vila sig lite efteråt!
 
Japp så kändes det idag efter avslutad arbetsdag.
Pulsen, som under dagen varit uppe och vänt på 190, lugnade ner sig i samma ögonblick som min rumpa nuddade solstolen på däcket.
 
Och där satt jag sen. Och filosoferade. Fnulade.
I ett par timmar.
 
Sen blev det ett kort avbrott för matintag och sen ut igen.
Nu var dock solen skymd av kommunens förbannade träd som skuggar däcket vid halv sju, sju.
Men det var ändå helt underbart att sitta där.
 
Bara vara.
Känna de ljumma vindarna smeka huden.
Låta tankarna flyga.
Än hit och än dit.
 
Inte förrän vid kvart i tio gick jag in.
 
Satte mig vid datorn och avnjöt lite god musik.
Ibland fick jag hoppa över vissa låtar.
Som var känsliga.
Fyllda med minnen.
 
Nu sitter jag här och fnular.
Och förundras.
Över...
...hur jag varje år, efter att ha letat efter mig själv i flera månader, plötsligt känner att livet återvänder.
Där, under vinterdammet.
Finns. Det. Som. Är. Jag.
Så har det alltid varit.
 
Nuförtiden är det ett lite annorlunda jag.
Lite kantstött.
Lite sorgligt.
Men. Ändå jag.
 
Japp, likt sommarblommorna slår jag ut och blir åter mig själv.
För ett par månader.
 
Innan höst- och vintermörkret återvänder.
Men dit är det ett tag nu.
 
Här och nu.
En dag i taget.
 
Snart semester.
Längtar!
 
Njuuuta av sommaren ska jag!
Basta!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Sommaren är fantastisk och sol och värme är helt klart min tid :-)

Kram

2014-05-23 @ 06:36:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Det är såå underbart att du äntligen har hittat tillbaka till dig själv. Visst...på ett annat vis. Men ändå <3
Dumma träd! Sedan vi kapade våra träd har vi sol till klockan 21.
Helt underbart!
Kram!

2014-05-23 @ 08:34:11
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Låter härligt att du blommar upp - fortsätt med det!
Kram

2014-05-23 @ 09:18:05
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Helene

Sommaren och värmen gör att man mår bättre.
Både på utsidan och insidan.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Helene.

2014-05-24 @ 10:10:36
URL: http://helenesdagbok.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0