Sunday, bloody Sunday!

Mmm, så känner jag ikväll.
Efter en veckas semester.
Nej, jag har varken haft "höstlov" (trots att jag är lärare) eller varit en vecka utomlands och haft det gott.
Nej, jag har påbörjat operation "rensning av huset som jag bott i sedan 1989" för att så småningom kunna ta hit en mäklare och få det värderat och i förlängningen även få till stånd en försäljning av detsamma.
 
Mmmm, det har tagit emot och det har suttit långt inne.
Men nu finns det ingen återvändo!
Jag är klar här!
Och jag vill kunna börja om.
På riktigt.
 
Jag hatar fortfarande det faktum att min man skulle behöva dö. 
Det finns inte EN ENDA dag som jag inte saknar och längtar efter honom. 
Men...jag kan inte påverka det som hände och jag vill inte leva i det förgångna. 
Jag vill försöka skapa mig ett nytt och meningsfullt liv. 
Och på nåt sätt startar det med att sälja huset. 
Det är för stort, tomt och dyrt för mig att ro runt själv.
Plus att det faktiskt bara känns sorgligare och sorgligare att bo här. 
 
De första åren efter Nilles död var huset min ENDA trygga plats i tillvaron.
Men inte längre.
 
Dessutom hade vi gemensamma planer på att sälja huset när sönerna flyttat hemifrån och köpa oss en lägenhet i Malmö.
Så egentligen följer jag bara Nilles och min plan.
Fast ensam.
För att ödet ville annorlunda.
 
Well, well...
 
Sunday it is.
Und das ist shit!
 
Mmmm, ett litet negativt inlägg kanske.
Men så är oxå livet ibland.
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Monica

Lycka till med röjning och försäljning!
Jag tror att du gör alldeles rätt!
Kram, Monica

2015-11-01 @ 23:11:33
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Znogge

Jag förstår dig men det måste få ta den tid som behövs! Allt är en process och har man mist den man älskar så påskyndar man den inte. Lycka till med allt som väntar.

Vore förresten kul om vi kunde gå ut och äta någon gång framöver. Om du har tid och lust. Vi pratade ju om augusti men tiden har bara rasslat på...

Kram

2015-11-03 @ 06:44:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: mickis

Sunda tankar & jag tycker det låter som ett klokt beslut...
Ensam eller inte så är det bra med en nystart..

Kram

2015-11-03 @ 23:00:02
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Cina

Jag tänker på dig titt som tätt, kikar in här då och då. Idag blev jag glad när jag såg att du skrivit! Att du kommit fram till den här punkten, att gå vidare och skapa något nytt andas optimism och framtidstro tycker jag. Jag förstår att det måste vara jättejobbigt ändå så klart. Kram!

2015-11-05 @ 11:48:30
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0