Det är mycket nu

Japp, det är mycket både på jobbet, hemma och lite varstans.
Jag har, så att säga och vad jag brukar kalla, turbotankar.
Eller nä, det är faktiskt inte mitt uttryck, utan brorsans.
Men när han använde det första gången, förstod jag direkt vad han menade. 
 
När tusen tankar far i huvudet på en.
På en och samma gång. 
Ingen tanke blir nånsin avslutad. 
Ingen reflektion hinns med.
Tankarna far som blixtrar i skallen. 
Och alla lämnar de en känsla av ångest efter sig. 
Typ så. 
Fast värre.
 
Jag känner inte att jag hinner med. 
Mycket händer. 
Roliga saker.
Stressiga. 
Mindre roliga.
Avlappnande saker. 
Japp, det är som en påse gott och blandat.
 
Men det värsta är att jag går omkring med ett så förbannat stort dåligt samvete.
För att jag inte hinner med. 
För att jag ibland måste prioritera.
På ett sätt som ibland inte passar mig själv och som ibland inte passar andra.
 
Det är verkligen ett sammelsurium!
Det kanske märks oxå.
På mitt svamliga, gnälliga men HÖGST intressanta inlägg.
(Ni har väl antecknat liksom...?!)
 
Nåväl.
 
På lördag händer det nåt kul i alla fall!
Då ska nämligen bästaste P gå till kyrkan och säga JA! :)
Ja ska dit. 
Såklart.
Och inte ett öga kommer att va torrt. 
 
Nu ska jag sticka iväg och binda blommor! 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Finns väl inte mycket som slår ett bröllop!

Kram

2015-09-27 @ 11:15:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Se där ja! Mellan turbotankarna så blev det ett bröllop. DET om nåt kan få en att brista ut i tårar. Och då kommer alla tårarna på en och samma gång. Glada, lyckliga, oroliga, ledsamma och sorgliga tårar. Men ett har de gemensamt; de ska ut!

Puss på dej <3

2015-09-27 @ 19:43:39
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Åse

För mycket turbo tankar är inte bra vännen, glöm inte andas. Mysigt med bröllop. Kram från mig

2015-09-28 @ 14:26:51
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0