Goderafton

Nämen hej på er!
Ni är några tappar som tittat in till mig trots att jag lyst med min frånvaro.
Tack för det! =)
Jag har haft lite annat för mig om man säger som så...
Fredagen tillägnades redovisningen, som för övrigt gick bra, och senare familjen.
Vi hade lite mys-pys och hittade sedan ganska snabbt till bingen.

Idag startade dagen klockan tio, då mannen hade fixat frukost.
Sen handlade vi inför kvällens aktiviteter och därefter tillbringade vi några timmar i trädgården.
Första cidern intogs på däcket efter avslutat arbete, vilket var najs och även är ett säkert sommartecken här. =)
Jag städade därefter grillen, eftersom tanken om en grillpremiär var inbjudande.
Egentligen är det ganska sent med grillpremiär ett par dagar in i april.
I alla fall i denna familjen.
Vi är otroliga grillfantaster och brukar starta säsongen betydligt tidigare.

Klockan halv fyra ringde det på dörren.
Det var Emma och Fille som kom. =)
Med sig hade de påskpresent till mannen och mig och även till syskonen.
Så sött!
Vi fick ett påskägg fyllt med godis, doftvärmeljus, espressokaffe och en jättefin skål.
Tack Emma och Fille! Ni är för söta.
Syskonen fick ett påskägg, modell gigantico och fyllt med godis.
Vid halv sex var middagen redo att intagas av ett gäng ganska hungriga typer.
Helgrillad fläskfilé, som jag marinerat i teriyaki sauce, klyftpotatis, ugnsgrillade grönsaker, en vitlökssås och sist, men inte minst, tzaziki.
Mums, vad gott det var!

Vid åtta drog våra "gäster" vidare på fest och mannen och jag bänkade oss vid Robinson.
Nu är vi mätta, trötta och allmänt slitna.
Får se hur länge vi orkar hålla oss vakna.
I morron väntar studier igen.
Hoppas att ni alla haft en fin lördag!
Kram och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Lena

Skönt att höra att redovisningen gick bra och att ni verkar ha haft en skön dag. Här började det lite halvtaskigt för att senare bli rätt skaplig dag. Har nu tagit mig ett glas rött till en film på 4:an som fick mig att lipa men å så skönt för kroppen.

Kramis

2009-04-05 @ 00:57:06
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Helen

Klart jag inte tappar bort dig för att du varit borta en stund. Det är väll det som är skönt med blogglovin att man inte blir bortglömd. Jag har själv varit lite off, man har ju så mycket man vill göra ute nu så datorn blir lite åsidosatt. Vi har också grillat lite, så gott.

Hoppas du får en trevlig söndag.

Kram

2009-04-05 @ 07:34:17
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0