Hahahaha...

...jag får så goa kommentarer om hur jag ska jaga iväg min förkylning!
Bara det gör att det känns lättare.
Tack alla!
Själv har jag försökt  med allehanda knep.
Två kvällar har jag gått och lagt mig med två stora huttar konjak innanför västen.
I tron på att det skulle hjälpa liksom.
Men ikke.
Eller måste det kanske vara whiskey.
Ja, det har man ju hört.
Så dumt.
Får helt enkelt prova med whiskey ikväll.
Eller är det här med konjak och whiskey bara en myt?!
Men det är juh gott i alla fall!
Ingen skada skedd.
Kanske ett fall för Mythbusters?
Nåväl.
Dagen ser ut som gårdagen - massor av sidor ska läsas och tentan ska skrivas.
Kom ingen vart igår, så jag får lägga hela min tilltro till dagen.
Verkar ju hoppfullt än så länge...Not!


Kommentarer
Postat av: Ingela

mm min syster uppmande oss att muntra upp dig och då gör jag det :)

En tandläkare som jag arbetade med för några år sedan var väldigt fiffig... hon kunde inte stanna hemma fast hon var görförkyld så hon uppfann "stoppet" två bomullsrullar i vardera näsborre och på med munskyddet så hon kunde arbeta ostört av droppet ... hehe Har du ingen bomullsrulle så finns det ju OB...... hehe

Kram o krya på dig med eller utan stopp....

2009-04-23 @ 09:31:56
URL: http://fjallboskogen.blogspot.com
Postat av: hugan

Usch och tvi för sega förkylningar! Jag vet inte om det är en myt med alkohol...men varför inte? Det lär ju döda en hel del baskilusker, om inte annat så kan det ju kännas lite roligare ett tag ;)

å här sitter jag .... borde städa igen...!!!

Hoppas du piggnar på dej snart, håller min tumme!

Kram på dej

2009-04-23 @ 10:03:10
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: mia

nä men envisa förkylning då..



Hoppas trots allt att du får en fin dag å att solen lyser över skåneland =)



Kramen

2009-04-23 @ 10:04:14
URL: http://mizzmias.blogg.se/
Postat av: Lena

Hoppas konjak hjälper bättre än whisky för den gjorde inte så stor nytta hos mig....när det gäller förkylningen alltså. Städningen gick hur bra som helst! :D

Kanske jag tog för lite whisky?? Kanske det behövs en rejäl 'fylla'? ;)



Ha en bra dag och krya på dig! :)

Mvh Lena

2009-04-23 @ 10:13:55
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Solvarma Irene

Hej!



Jag kommer från Tant Bruns sida, hon säjer att du behöver uppmuntran,



Heja, heja, heja på dej, ha det gott, snart är förkylningen över och tentan klar, men du kanske skall ta 2 wisky, förkylningen kanske inte går över, men det blir roligare att vara sjuk då :)



Solvarma kramar från Irene

Postat av: Lotta

På söndag raporterar vi hur det gått för oss.

Wiskey med kaffe och grädde tror jag hjälper mot allt. Drickes genom sugrör och kallas Irish Coffie =)

Try it!

Kram och lycka till med pluggandet

2009-04-23 @ 11:37:50
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha!

Jag funderar inte så mycket på om whiskey eller konjak funkar, utan konstaterar hellre det faktum att det blir liiiiiite roligare att vara förkyld... ;)

Och så sant som du själv sa det...

Du har ju stora barn och det var du som satte dom till världen under stor smärta och vill dom inte hjälpa mamsen när hon behöver det, så upplys dom lite snällt om att pga av att du satte dom till världen, så har du ensamrätt på att förpassa dom där ifrån också... Hehe!

Kram, skål och gesundheit!!

2009-04-23 @ 12:01:38
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Britt

Kommer fr tant bruns sida, som säger att du behöver uppmuntras:)



Det här med jobbiga förkylningar är inte roligt.

Om man har stora barn som kan klara sig bra själv och en make, så sätt bara dessa i arbete och du kan ligga i soffan och äta praliner och knäppa med fingrarna när du vill ha något. Till kvällen intas en glas Wiskey, sedan så sover du gått eftersom du inte har överansstängt dig att serva andra samt ruset av Wiskey.



Ha en fortsatt trevlig dag

Kram Britt

2009-04-23 @ 14:00:45
URL: http://britt-freshgarden.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej också legat i en dunder förkylning och det ända som hjälpte för tillfället var neseril mentol testa det starkt men bra

Kram

2009-04-23 @ 20:24:56
URL: http://miaca.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0