Kräfta!

Jodå, kräftan är mitt stjärntecken, men nu är det så att jag är en kräfta bokstavligt talat.
Jag hade vädergudarna med mig idag, vilket ju var efterlängtat, och jag har verkligen suttit med nyllet i solen HELA dagen.
Det syns.
Jag är röd som en kräfta.
Jag brukar inte bli röd, utan har bra pigment och blir ganska brun, men nu är jag röd! =)
I nyllet.
Och det stramar och drar.
Men det är bra.
Ser bra ut och känns bra.
Borta är vinterglåmigheten och det grådassiga.
Me like!
För övrigt har jag inte gjort NÅGONTING idag, slappat im multum, vilket var planerat och välbehövligt efter de tre senaste dagarnas oerhörda tempo och race.
Vi har grillat ikväll, mums så gott!
Med goda tillbehör; grillade grönsaker, klyftpotatis, bearnaise och tzatziki.
Och ett glas gott rött! =)
Nu ska det softas framför tv:n.
Och bloggas lite.
Men jag kommer ju aldrig att kunna ta igen allt det jag missat genom min frånvaro.
Kan bara försöka. =)
Wipe-out står senare på schemat och vidare blir det Så ska det låta på svt 24, halv tio.
Sen är nog denna svensken redo för sängen igen.
Ny arbetsdag i solstolen väntar i morron igen! =)


Kommentarer
Postat av: Pia

arbetsdagar i solstolen...me like!!!

2009-04-12 @ 19:40:24
URL: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Annette

Se där ja!! Äntligen har du fått hälsa på vår goda vän solen ;) Det är ju suveränt!! Och att man blir lite röd och bränd är ju smällar man får ta helt enkelt ;) Se det positivt.. Har du samma pigment i kroppen som mig så är det röda borta i morron och en HÄRLIG brunfärg har lagt sig tillrätta!! Det är ju bara såååå jäkla skönt :P



Visst är det lite kärvigt att komma igen med allt på bloggen med kommentarer och allt bara efter en eller två dagars uppehåll. Tror inte jag hunnit i kapp allt än sen jag var på tjejfesten men man får väl helt enkelt ta det från här och nu ungefär istället ;) Vi är ju inte mer än människor med ett liv också ;)



Hoppas du myser till det riktigt i soffan nu och laddar för solstolen i morron.



Kram till dig toppentjejen ;)

2009-04-12 @ 20:00:00
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Anna

Tjingeling!

Ja du... Kuligt värre var det.. ;)

Som sagt, så spann vi vidare på påsktemat och kacklade i kapp med varandra...

Det syns inte på bilderna, men det fanns fler hönor på festen och vi skrämde nog upp dom på deras pinnar, för dom vågade inte ens öppna näbben... (hehe)

(Jag har aldrig riktigt förstått det där med att sitta och försöka vara präktig helt i onödan.. Hehe)



Kram på dej och vi får hålla tummarna tillsammans att det blir fortsatt vackert väder, för jag är barnledig resten av veckan och den ska tillbringas i solen och här ska det kokta fläsket bli stekt... :)

2009-04-12 @ 20:32:02
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Marie

Känner igen mig, lite röd men också lite brun, helt klart efterlängtat efter en lång period av vithet. Kram och vi hoppas på många långa varma soliga dagar.

2009-04-12 @ 21:24:05
URL: http://marie-linnea.blogspot.com
Postat av: imse

Ta det lugnt i solen! Hälsar en annan kräfta.

2009-04-12 @ 22:48:27
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: paula

Det låter härligt med litta vårsolbränna.. man blir ju så mycket piggare ....kram o hoppas påsken varit bra..

2009-04-13 @ 01:17:08
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: huga

ajaj inte bränna sig i solen...lite lätt röd är jag åxå om kinden, men inte nåt överflöd med sol här inte..dock varmt så skidföret åker iväg för mej ;(

Här har det åxå varit lite lugnt med bloggandet sista dagarna...lite påskledigt måste man få ta sig!

God fortsättning på den sista av lediga dar!

2009-04-13 @ 05:21:03
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Jag sitter så gott som aldrig i solen, och oftast blir jag bränd om jag så skulle göra. Jag har jobbat på patologlab nästan hela mitt yrkesverksamma liv och tagit hand om massor med hudförändringar, och vet att solen inte är att leka med. Man vet ju att malignt melanom ökat mycket och det är inte bland blekfisarna som jag, utan de som tror sig ha ett bättre pigmentskydd.



Med detta menar jag inte på något vis kritisera eller ha åsikt om att du verkar älska solen, men det gäller att tänka på vad man utsätter sig för.



Jag vet inte om du minns mitt inlägg om den bekanta kvinnan som jag träffade nyligen som var allvarligt sjuk? Det var just malignt melanom hon har, familjen har i alla tider åkt på långa solsemestrar på vintrarna och varit på sjön på somrarna. Men visst, det är nu inte bara den kategorin som blir sjuk.



Vad jag vill ha sagt är: Var rädd om dig!

2009-04-13 @ 09:21:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lotta

Att få sola sin bleka hud är verkligen VÄLBEFINNANDE!

Man känner sig så mycket piggare och fräschare med lite färg.

Jag är fortfarande blek som en fis, BLEKFIS.

Får kanske bli några besök i solariet denna vecka, då jag tänkte vara snygg på en fest på lördag...

Kram

2009-04-13 @ 10:50:42
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: anne

Tidsoptimist är mitt mellannamn också, med precis samma konsekvenser du skriver, men det finns väl gränser!?! Åtminstone när man utsätter andra? Om jag får springa till bussen för att jag inte ger mig iväg i tid, men ändå inte missar bussen, så är det ju jag som får lida (ähum...kondisen lyser med sin frånvaro...)!

2009-04-13 @ 10:54:52
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0