Härmapan är igång!

Medan jag håller på med lite annat, tänkte jag vara lite tjuvaktig och sno en idé från två väldigt goa bloggvänner, nämligen Jess och Anne.
Det hela går ut på att ni ska berätta för mig vem jag är...Kul va'?! =)
Naturligtvis är det så, att genom att läsa bloggar lär man "känna" en person eller man tror sig göra det.
Man skaffar sig föreställningar om hur den där personen som skriver är.
Det är nu dags för er att tala om vem ni tror att Afrodite är...vilka egenskaper hon har, hur hon tänker, tycker och känner...osv.
Bring it on!

Vem är Afrodite?


Kommentarer
Postat av: Znogge

Den Afrodite jag "känner" tycker lika mycket om att vara på stranden som jag gör. Dricker gärna ett gott vin men har en svag allergi mot tilltugg ;-)



Hade jag inte varit så stressad så hade det kommit ett par "sanningar" till men nu får det räcka.



Kram

2010-03-13 @ 13:45:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jess

Jag önskar att jag kunde göra det inlägget en gång till för det var så himla roligt att läsa alla kommentarerna!

Vem tror jag Afrodite är?

Du är i dina bästa år! :) Du gillar mysiga hemmakvällar med familjen och ser gärna på skräckfilmer.

Familjen är det viktigaste för dig och du är mån om att alla har det bra.

Du ställer alltid upp för dina nära och kära.

Tillsammans med dig har man alltid roligt, du älskar att ha roligt och bjuder på dig själv. Kan få ett gott skratt på din bekostnad så bjuder du gladeligen på det!

Jag tror du funderar och diskuterar mycket om filosofiska saker, ex vad händer när vi dör osv.

Du är en ärlig person och dina vänner kan lita på dig.

Du gillar att åka på semestrar och då föredrar du solsemestrar, men även en långweekend i någon storstad lockar.

Några rätt?

Ha det bra!

kram

2010-03-13 @ 15:46:39
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: hugan

Hur många egenskaper vill du ha?



hmmm inte helt lätt, men du har rätt i att man gör sig en bild!



Du har stora yviga gester för dig. Välkomnar livet och människorna i din väg. Lite charmigt glömsk. Alltid en postiv grundsyn.



Nu vågar jag inte gissa på mer ;-)

Hoppas nåt stämmer!



Ha en skön lördag!

Kram på dej

2010-03-13 @ 15:47:51
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot
Postat av: Miss Juni

Va kul! Vi testar...du får ta det med en nypa salt.



Jag tror att du är en väldigt varm och pålitlig människa. Trogen din man och superstolt över dina 4 grabbar! Nära din familj överhuvudtaget, som även inkluderar "sis", mamma, pappa...



Tyvärr sviker självkänslan ibland, du tycker inte att du "duger". (Fast alla vi andra vet att du gör det!) :)

Du ställer höga krav på dej själv.



Trött på att plugga - och sugen på att komma ut i arbetslivet!!



Du är glad för att laga mat och bjuda familjen på. Dricka vin, sola och läsa en god bok.



BINGO! Alla rätt!



Kram!

2010-03-13 @ 16:46:22
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Happy

Afrodite är en ganska kort blondin från Skåne. Hon älskar att tillbringa sina dagar i solen på en sandstrand nära vattnet. Afrodite är busig, det syns på hennes glimt i ögat. Ena ögonblicket går hon på rockkonsert, gärna då sonen spelar. I nästa ögonblick renoverar hon huset både ut- och invändigt. Hon är en tänkare och gillar ord. Särskilt latinska sådana. Hon gillar även människor, det finns ju ett skäl till att hon utbildar sig till lärare. Hon har ett varmt hjärta och gillar familjen skarpt, barn och man får stort utrymme, men hon fikar också gärna med syskonen så ofta det går. Jag ser henne som en tjej med ett stort leende, ett gott hjärta och en stor aptit på livet (även om kära A har det tufft till och från med studier och jobb, precis som alla andra). Ska ni anställa henne får ni någon med empati, stor nyfikenhet, en mjuk humanist som det är ruter i ;-)

2010-03-13 @ 17:33:24
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Boppan

Dite är en tös som VILL mycket. Vill hinna med allt detta innan det är för sent. Gamla människor har haft stor glädje av hennes sprudlande humör i långa tider. "Bättre sent än aldrig" skulle kunna vara hennes valspråk. Hon kan vara lite långsint. Glömmer aldrig en orättvisa. Hon är den sanna livsnjutaren som kan konsten att släppa loss. Kan dock hamna i djupa svackor nära depression inte alltid med en enkel förklaring. Är nyfiken och spontan. Tycker om att vara ensam. Men är lyckligast med familjen runt om. God mat är FÖR gott anser Dite men so what? Livet skall ju njutas. Dite är åxå väldigt nyfiken på magdans. Hon tänker börja i Boppans grupp nästa termin. Ett starkt intellekt och en seg envishet präglar Dite. Hon kan vara mycket lat och bekväm. Shoppande är något som hon med nöje hänger sig åt om plånboken tillåter. En romantisk kvinna med en stor portion humor som man gärna vill ha till vän. Kan vara lite farlig när det är PMS..

2010-03-13 @ 19:14:15
Postat av: ansepanse

snäll och omtänksam, tycker om hemmamys, pluggar till lärare, har två barn? (tror jag)

inga husdjur, bor i Skåne, längtar till våren

2010-03-13 @ 19:15:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: anne

Hahaaa! Du härmas!?! Kul, jag ska klura ut ett bra, ärligt och framförallt ett KOrrekt & sant svar!!!



Och tack snälla rara du för allt det fina du hade att säga om mig!! Självklart har solen sina fläckar och så även jag, men jag blev varm i hjärtat och sträckte på mig där jag satt då jag läste att du tänker/har tolkat mig så!



Puss på dig! :)

2010-03-13 @ 19:41:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Afrodite är en go och glad och härlig tjej med ett hjärta som glöder av kärlek till sin familj! Hon ser positivt på tillvaron, fångar upp godbitarna och kämpar på även i motvind. Hennes stora hjärta kan göra henne lite sårbar emellanåt, hon kan ta illa vid sig om någon är dum, men långsint, det är hon inte!

Har jag rätt...?

2010-03-13 @ 20:13:58
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Jaha..så var jag först att kommentera?!

Jag tror att Afrodite är:

*En go tjej som bjuder på sig själv, i med och motgångar

*Har glimten i ögat

*Ser aldrig på Let´s Dance utan då väljer hon På spåret

Kramar (hoppas att jag får fortsätta att besöka dej efter detta ;) )

2010-03-13 @ 20:17:15
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Anna

Otroligt varm, men med en viss distans...

Förrvirrad med huvudet på skaft...

Passionerad och eldig, men lägger locket på lite grann och bromsar sej själv både på gott och ont...

Omtänksam, hjärtlig, fördomsfri och rättvis...



2010-03-13 @ 22:13:10
URL: http://miranna.se
Postat av: Anna

Äsch... Jag glömde ju...

Blont gråhårig och troligtvis den snyggaste kassörskan Coop någonsin haft... :))

2010-03-13 @ 22:15:32
URL: http://miranna.se
Postat av: Miss Juni

Skräckfilmer & Rockmusik missade jag ju!!!

2010-03-14 @ 10:06:28
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Carina

Afrodite är en människa lätt att tycka om. En som jag skulle vilja ha som en nära vän. Hon står med båda fötterna på jorden men det kan bli på skakiga ben i bland när tankarna går i moll. Kanske det beror på att hon sätter ribban för högt ibland. Hon är med andra ord helt normal :)

Hon är målmedveten och det har hjälpt henne att klara sin utbildning. Hon är facinerad av ordens betydelse och älskar soffkvällar med Beck på tv:n.

Älskar även att sitta i solen på sitt fina trädäck och är stolt mamma till sina söner som ligger henne varmt om hjärtat. Hon är humoristisk, glad och en varm människa som jag har haft nöjet att träffa tack vare bloggen. Blogga gillar hon också...

Tack för att du finns ♥

Kram

2010-03-14 @ 13:54:52
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: anne

Tsss....Mycket är jag men inte hämdlysten!!! Inte så ofta i alla fall...;)



Kära Afrodite,



Du är en komplex person (vem är inte det?). Antingen gör du inget så fort solen skiner, solen är en tillräcklig ursäkt för att du ska ha skäl att parkera ändalykten i en solstol, helst på stranden men altanen duger också ELLER så ska du renovera hela huset här och nu.



Jag har en känsla av att du är en "Procastinator", du skjuter upp saker och ting tills du inte har någon utväg och måste ta tag i saker och ting (plugg), samtidigt som du då bloggar mer än någonsin.



Du har pluggat dig upp som vuxen och det har självklart krävt en hel del och nu är du stolt och lycklig för att du är så gott som i mål. Med din erfarenhet av barn och människor och ditt breda allmänintresse kommer du att bli en utomordentlig lärare.



Du är också rätt full i fan...Eller bara full...;). Du kan utan minsta tvekan kasta dig in i en helkväll med kompisar och gladeligen betalar du med kopparslagare dagen efter. Jag skulle gärna gå på pubben med dig! :)



Du har samma man som du hade som tonåring och det fantastiska är att du är fortsatt KÄR i denna gubbe! ;)



Jodu, lilla gumman, dig gillar jag allt! :)

2010-03-14 @ 18:14:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Bibban

Soldyrkare, enegiknippe, älskar livet, deppar ibland som alla andra, rolig...omtänksam,En härlig blogkompis. Vacker är hon åxå, det finns säkert mycket mycket mer, men så här har jag lärt känna dig.

KRAM Bibban

2010-03-15 @ 11:36:50
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: cilla

wow, hur skall jag hitta något som inte alla andra redan har upptäckt. för det första så kommer denna lilla tjej bli en kanon lärare då hon kan lyssna, hon kommer inte att köra över elever utan jag tror att varje elev kommer att känna sig speciell och det behövs för att barn och ungdomar skall kunna utvecklas. som bloggvän känner jag ibland dåligt samvete eftersom det finns en tjej inte så långt ifrån mig som kan konsten att peppra när jag är på väg neråt. och det säkraste kortet är nog att den här lilla tjejen vill äta någon av mina tårtor. kramisar

2010-03-15 @ 20:26:25
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0