Igår, lördag...

...fick jag besked på att jag skulle vara startklar tidigt.
Vi skulle åka iväg på utflykt, enligt Mannen.
Och inte mig emot.

Lite försenade, gav vi oss iväg vid halv tolv.
Mannen hade riggat GPS:en (mest för att förvilla mig förstod jag sen). Och det kördes omvägar och fixades och trixades massor på vägen.

Första frågetecknet var - skulle vi köra mot Ystad eller mot Malmö...???
Mot Malmö skulle det visa sig.
Och då började såklart min hjärna arbeta...
Skulle vi åka över Öresundsbron till varuhuset Fields, som vi pratat om så många gånger...?
Nope, det skulle vi inte, för vi körde avfarten mot Sturup.
Ah, vi ska till Lund, tänkte jag.
Nova Lund, tja, varför inte!?
Nope, vi åkte förbi.

Vi fortsatte och fortsatte...(omvägar, förstor jag sen)...
Ah, vi ska till Center Syd...(som vi oxå pratat om många gånger, att det var längesen vi var där)...
En Eslövs-skylt flashade förbi...jag sneglade på Mannen - Eslöv??? Vad fan gör man i Eslöv???
Nope, vi körde förbi...PUH!
Nu gav jag upp!
Jag menar, nu hade jag varit i princip hela Skåne (även söderut ju) och även varit utomlands (Danmark) i mina tankar och var smått utmattad. Spänd, men gissningsutmattad.

Helsingborg gjorde sig påmind skyltledes.
Hmmm, tänkte jag. En dag i Helsingborg. Najs! (Mannen hade pratat om att dagen kunde ha en förlängning. Ah - Helsingör, tänkte jag då!) Men jag hade glömt att vi diskuterat ett köpcentra i Helsingborg - Väla Centrum!
VÄLA CENTRUM!!!
Jisses, säger jag bara! Har ni inte varit där - åk dit!
Vilket komplex!
Vilket köpcentra!
My God!

På invägen deklarerade Mannen att han hade tagit med sig "plastkortet". (:D) Och att jag skulle få låna det under dagen. Det skulle bli min alla ♥-present! Åwww, så gullig han är min Make! ♥ :D
Vilken dag vi hade! (Återkommer till den senare)
Tack Mannen! ♥

Mannens statusuppdatering på Fejjan:

"Idag har jag varit i Väla utanför Helsingborg. Vilket Köpcentrum! Hur stort som helst, snyggt och fräscht. Ett besök rekommenderas till Er som ännu inte varit där.
Jag hade planerat trippen som en del av min Valentine-present till frugan då jag, som vanligt, inte är hemma den 14/2.
Lite shopping inför våren kunde väl bli en bra Alla hjärtans-present.
Sagt och gjort! Vi drog norrut.
4 timmar senare och några tusen fattigare var presenten ”färdiggjord”.
Med anledning av detta så vill jag påminna om att man inte bör köra No Limit och Go All In när det är frugan som spelar med plastkortet.
Men snyggt klädd till våren blir hon i alla fall. :-)
Om jag inte fick något?
Jo köpcentrat hade touch-screen till sina informationstavlor, så det fick jag roa mig med!"



Min statusuppdatering på Fejjan:

"Jisses, vilken dag! Har varit på Väla-Centrum i Helsingborg och lekt med mannens plastkort hela dagen! Rekommenderas verkligen! Ja, såväl besöket på detta väldiga köpcentra som leken med plastkortet...=) Det gav frukt. Låt våren komma! Tack för idag Mannen! ♥"

Kommentarer
Postat av: hugan

Lyllos dej!! Vilken härlig överraskning!!

Ska nog vara glad om min gubbe kommer ihåg den dan...han som inte kommer ihåg årsdagar ens :-((

Nåväl, vore det inte på andra sidan Sverige så hade det säkert fått ett besök av mej med ;-D

2012-02-12 @ 11:58:27
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Diana

Shit vilken present, att han vågade ge dig plastkortet!!!

Jag bor som sagt tio minuters gångpromenad från Väla och är där var och varannan dag. Man blir lite hemmablind men visst kan man shoppa sig fattig där. :)

2012-02-12 @ 12:43:36
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Själva hamnade vi Ullared, kändes med som plåster på "tandläkarbesöket" även om jag inte har riktigt samma fobi som du.. Pengar rullade även där ska jag säga.. ;)

2012-02-12 @ 14:26:11
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Agge

Vilken bra dag du hade då!!!!:)

Ha en skön kväll...Kramiz..

2012-02-12 @ 17:45:51
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Naw... så gulligt av honom! OCH modigt, haha

Kram kram

2012-02-12 @ 18:34:48
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilken härlig dag! Gulligt av mannen din.



Kram

2012-02-12 @ 19:09:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: gunsan

Det var ingen dålig hjärtan-present, gullig gube du har;))



kramizzz

2012-02-13 @ 00:12:52
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0